Grundvaccinera

E

Egonson

Jag ska nu grundvaccinera mitt sto (f.85) mot hästinfluensa (stelkramp har vi redan fixat). Hon tävlar inte nu och kommer aldrig göra det heller, dock kommer hon att stå i ett stall där det finns hästar som tävlar/åker iväg på träning och jag vill inte riskera smitta.
Hur många grundsprutor behövs till henne då? Två eller tre?

Sv: Grundvaccinera

är det inte alltid 2?? eller är jag ute o cyklar..
veterinären måste veta det annars..

Ja, det är klart att de vet det. Vi ska inte göra det än på nån månad, men ville ta reda på lite i förväg hur mycket pengar man behöver spara ihop.

Jag har hört olika, vissa säger två andra säger tre sprutor?

Okej. Då är det två sprutor, sedan en booster efter varje år.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 578
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 661
Senast: Mia_R
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
833
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 037
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka