sassiball
Trådstartare
Jag gjorde om grunden i somras på mina pållar då de alltid bara fått två vaccinationer som grund, men jag kände att jag ville göra en ordentlig grund med alla tre vaccinationer som grund. Då tävling godkänner två grundvacc så har jag bara haft det förut. Det handlar om influensa och stelkramp.
Två av hästarna fick andra grundvacc i juli, alltså 5 månader sen nu.
De två ponnyerna är vaccinerade senare, den ena fick sin andra vacc i september och den andra ponnyn sin andra spruta 5 oktober.
Jag skulle ju vilja synka så att alla får sin sista i grunden samtidigt. Går det? Jag ringde vet stationen, men givetvis missade jag telefontiden och detta är ju inget akut så tänkte jag frågar här istället. Annars får jag ringa på måndag igen. Det jag undrar är alltså när man tidigast och när man senast kan ge tredje sprutan.
Två av hästarna fick andra grundvacc i juli, alltså 5 månader sen nu.
De två ponnyerna är vaccinerade senare, den ena fick sin andra vacc i september och den andra ponnyn sin andra spruta 5 oktober.
Jag skulle ju vilja synka så att alla får sin sista i grunden samtidigt. Går det? Jag ringde vet stationen, men givetvis missade jag telefontiden och detta är ju inget akut så tänkte jag frågar här istället. Annars får jag ringa på måndag igen. Det jag undrar är alltså när man tidigast och när man senast kan ge tredje sprutan.
Senast ändrad: