Grumligt öga...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Sirisiri
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 932
S

Sirisiri

Då är det dags för djur nr 3 på två veckor att åka till veterinären... Jag har sån otrolig tur med mina djur just nu... :crazy:

Igår kväll såg jag att ljuset reflekterades olika i Mis ögon, men tänkte inte så mycket mer på det. Imorse såg jag att ena pupillen faktiskt var grumlig... Gråstarr var min första tanke, men på "Veterinärerna" förra veckan var det ju en kalv med samma symptom som visade sig ha någon bristsjukdom.

Jag ska ringa Strömsholm så fort de öppnar, men har någon här varit med om samma sak?

Sv: Grumligt öga...

Det är då ingen gräns för hur mycket skit en och samma människa ska ha....
Jag har ingen erfarenhet av grumliga ögon mer än i samband med hornhinnesår. då kisar de ju och har ont, så om det BARA är grumligt är det troligtvis inte det som är felet på henne.
Vad sa de på Strömsholm???

Då har du ändå inte hört det värsta än! :crazy: Men det kan vi ta på msn nästa vecka...

Jodå, jag fick en akuttid kl 13. De tyckte inte att hon skulle gå med det där över helgen. Ev kunde det vara nån infektion. Hm... Kan Siris hakinfektion smittat Mis öga...? :confused:

Tur förresten att chefen inte är här. Han blir väl snart tokig på mig och mina djur och veterinärbesök... Fast det är nog ändå mitt flexkonto som lider mest...

Nästa vecka!!?? Är du tokig människa??!!! Hur ska jag kunna vänta tills dess?? Nä, du får nog vackert skicka karln din till affären i kväll o berätta på en gång.....

Du är ju alltid online, så jag lovar att berätta så fort det är läge!

Liknande trådar

Katthälsa Jag förstår ingenting av min katt just nu. Hon blir 12 år i april, märks att hon är en senior men enligt en djurskötare jag träffade...
Svar
10
· Visningar
3 778
Senast: Michellan95
·
N
Hästvård Hallå. Jag har ett sto som brukar varje vinter vara rinnig i ögonen, både klar o vit gegga. Jag brukar tvätta och skölja ögonen men...
Svar
5
· Visningar
1 691
Senast: Naike
·
Övr. Katt Igår em när jag kom hem från jobbet kom bara ena kissen hem. Jag ropade på den andra, men hon dök aldrig upp. Blev lite konfunderad, men...
Svar
11
· Visningar
1 674
Senast: cirkus
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 689
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?