Butros

Trådstartare
Var går gränsen för vad som räknas som grovsopor? Jag är av uppfattningen att t ex möbler kan ställas i ett grovsoprum.

Nu anser bostadsrättsföreningen att en medlem som ställer ned möbler själv bör betala bortforslandet. Det finns dock inga sådana regler i föreningen.

Är det någon som har varit med om detta problem?

Jag har en känsla att ordet grovsopor har försvunnit ur vokabuläret.
Idag är det komposterbart hushållsavfall,brännbart, icke brännbart återvinningsbart, och deponi som gäller.
Så det som inte är hushållssopor skall källsorteras efter beskaffenhet,och köras till återvinningsstationen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 347
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 354
Senast: Enya
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 855
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 809
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama