Usch, vad trist. Kan ni köpa halm och dryga ut med?
Vi har halm redan och brukar ge lite. Nu har jag som tur är fått tag på hö så det räcker till min om jag ransonerar lite
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch, vad trist. Kan ni köpa halm och dryga ut med?
100% säker på att fodret inte är stulet, ja. Jag köper från samma bonde som jag har köpt från i 9 år......Med tanke på att det kommer fler och fler rapporter om stöld nu, är ni säkra när ni köper foder att det inte är stulet?
Tänkte mer när man köper av okända på Blocket eller Hästnet. Kända foderleverantörer borde man ju kunna lita på.100% säker på att fodret inte är stulet, ja. Jag köper från samma bonde som jag har köpt från i 9 år......
ja. man märker ju sitt foder också.Med tanke på att det kommer fler och fler rapporter om stöld nu, är ni säkra när ni köper foder att det inte är stulet?
Hur har alla härinne det med grovfoder i årets brist?
Har ni lyckats köpa de foder ni behöver?
Har ni fått tag på svenskt?
Har ni fått köpa importerat? Kanske rentav importerat själv?
Varifrån har ni importerat?
Hur har kvaliten varit på de foder ni köpt?
Har priserna blivit mkt högre? Vad har ni fått betala?
Kommer ni att behöva komplettera med ngt, t ex lusern, sly eller annat?
Har ngn behövt sälja eller slakta ngn häst pga av foderbristen?
Räknar ni med högre priser på strö och kraftfoder?
Vi har kompletteringsfodrat med vetehalm i drygt ett år till vår lättfödda ponny. Det fungerar bra och hon äter en hel del av det.Vi har fått hö så vi klarar oss om vi portionera istället för fri tillgång som vi brukar. Dock äter min häst så snabbt att de där givorna inte kommer räcka länge, tänkte dryga ut det med halm men vet inte vilken sort jag vill välja. Finns stora mängder vetehalm men har fått för mig att hästar oftast inte tycker det är så gött? Beställt lusernehack att strö över för godare mar.
Vi har fått hö så vi klarar oss om vi portionera istället för fri tillgång som vi brukar. Dock äter min häst så snabbt att de där givorna inte kommer räcka länge, tänkte dryga ut det med halm men vet inte vilken sort jag vill välja. Finns stora mängder vetehalm men har fått för mig att hästar oftast inte tycker det är så gött? Beställt lusernehack att strö över för godare mar.