grovfoder till föl

T

traz

Sitter här i sommarvärmen och planerar hur mycket foder som jag behöver köpa inför vintern. Har koll på ett ungefär vad dom stora behöver men hur mycket ger man till ett rp-föl som är fyra månader i september ( brukar börja ta in dom på nätterna då) i hö resp ensilage?

Sv: grovfoder till föl

Ganska enkelt men ändå svårt att svara på.
Man ger fri tillgång på ett bra grovfoder, det var den enkla biten. Den svåra biten är att fri tillgång är väldigt individuell i den åldern. Mina halvblods föl stoppar i sig första vintern mellan tre till tio kilo på fri tillgång innan avvänjningen. Efter avvänjning ökar det för alla med några kilon.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 737
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 336
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 846
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka