Ground-tie

S

Stolpskottet

Ska ställa upp i Ranch Trail i helgen, och funderar lite på hur man gör en "korrekt" ground-tie. Har väl aldrig lixom lärt mig, utan bara antagit hur man ska göra...
Är det rätt att man först hoppar av, surrar runt ena tygeln kring hornet, och sedan släpper ner den andra tyglen på marken? Spelar det någon roll vilken tygel man surrar fast, och vilken man släpper ner på marken?

Sv: Ground-tie

Låter bra! Surra den tygel på motsatt sida från där du kliver på/av, och släpp ner den på den sida du sitter av/kliver på. Lycka till! vart ska du tävla?;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 616
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 813
Senast: Anonymisten
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 042
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka