Groomlös söker ridsällskap till Dacke

R

RÖDLUVAN

Hej
Planerade rida T50 på 4 till 4,5 timme. Men saknar hinknisse pga akut sjukdom.Hela klubben är inventerad men studenten dagen innan tar hårt på folk. Finns det ngn som tänkt rida enligt mina planer som jag skulle kunna slå följe med som har en hinknisse med starka armar som orkar bära vatten till två!?!?

Sophia

Sv: Groomlös söker ridsällskap till Dacke

Synd att det är långt. Skulle gärna hjälpa till om det vore närmre.

Jag kommer att rida fortare men skulle vilja säga att var inte rädd för att fråga andras hinknissar om din häst får dricka. De flesta är snälla o hjälper till om man frågar.
Sen ang dricka till dig själv (glöm inte dig) så har jag sytt egen flaskhållare som passar till Powerade flaskorna. Jag hatar dock drycken så den använder jag inte men flaskorna är bra.
// Linda

OK
Ambitionsnivån sjunker! Finns det ngn med hinknisse som tänkt rida långsammare än 4 timmar och som kan tänka sig ridsällskap!? Jag är egentligen bara ute efter godkännda mil och mera tävlingsrutin, farten är inget måste....

Sophia

Senast ändrad av en moderator:

Det kommer säkert att finnas ryttare som rider långsammare än 4 timmar. Jag hade också tänkt att ta det lite lugnare på denna tävling, ska ha det mer som än tränings tävling men jag tror ändå att jag kommer rida fortare än 4 timmar eftersom min häst inte kan ta det lungt och har ett stort steg så hon vinner mycket mark på det. Annars hade min hinknisse kunnat ge din häst vatten också om jag nu får med mig någon, det är inte hundra än. Men alla brukar vara snälla och hjälpsamma om någon inte har hinknisse med sig. Mina hinknissar har hjälpt flera gånger andra ryttare utan medhjälpare. Så åk du, var inte rädd att fråga efter hjälp.
Lycka till!

Jag har bara ridet en groomlös tävling(hinknissen totalt vilse). Jag lyckades tigga till mig vatten till hästen, eller han stal vatten(dök ner i en hink och tömmde den-förvånad rånad hinknisse morrade lite....).Men jag höll på att däcka av vätskebrist, ingen jag frågade hade vatten över till en törstig ryttare. Själv hade jag med mig två halvlitersflaskor men jag blir kopiöst törstig av allergimedicin så här års.
Så blir vädret varmt/soligt så vet jag inte....

Sophia

Åk ut dagen innan eller tidigt på morgonen och ställ ut hinkar med vatten plus vattenflaska till dig längs med banan! Har sett flera som gör så.

När jag läser allt ni skriver så vill jag tacka Nerikes Distansryttare, som hade YPPERLIGA vattenställen efter banan på sydnärkeritten. Rejäla tunnor med massa vatten, som räckte till alla hästar.
De hade två ställen, men vi i 8milen red förbi varje ställe på alla 3 slingarna, så man hade klarat sig finfint utan hinknisse.

var de inte på fornabodaritten som de ett år delade ut festisar i skogen på samma ställe som det fanns vatten till hästarna? guld värt i värmen!

Ypperligt intiativ!! Särskilt om det finns med i ryttarmedelandet så man kan planera in det redan i förväg.
Ett tipps vi skall ta till oss till nästa tävlingsarrangerade 2011.

Sophia

Det stämmer.
Det var Arla som sponsrade med hur mycket Bravo-festisar som helst. :d

Precis.

Kunde det sen finnas ett par boxar bredvid toaletterna, så man kunde ställa ifrån sig hästen en stund vore livet enkelt.

Det här är helt off topic, men om man har boxplats på tävlingsområdet, får man ställa in sin häst där under vilopausen?

Kunde ju vara trevligt, om det ösregnade :)

Ja! Det var himla trevligt måste jag säga! :D Man glömde nästan bort att man var där för att tävla när man satt på hästen i skogen och drack festis, pratandes med glada funktionärer :D

"min hinknissa är din hinknissa"......har pratat m E. och såklart ställer hon upp och servar oss båda,ev medföljer även Es. dotter m körkort och då blir det riktigt lyxigt :)
jag har kollat tider och tror det fungerar kanon! vi kör upp "tidigt", så vi är där 8.30 tänkte jag.

Så önska nu inte för mycket vatten ;), tänk på Hallandsritten......

Jag vet inget som styr att du inte skulle få kunna göra det.
Kan inte komma på att det står i TR att man MÅSTE befinna sig på viloområdet i pausen.
// Linda

Tack Görel!
Jag är inne på plan C nu....

Sophia

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat