LaQuent

Trådstartare
Hur groomar ni era hästar innan tävling? Har ni olika tips eller bilder hur ni gör? :D Likaså med utrustning, har ni nått speciellt knep för att få den där "x-tra" touchupen!? :D

Sv: Grooming

jag tänkte sno hundens silverschampo till manen och svansen iår så den blir vit där den ska istället för kycklinggul

lite dåligt tips kanske men iaf nått :p

Jag brukar bada hästen om det behövs, annars kör jag först grönsåpa och sedan vitschampoo i svans och man. Massa glansspray för att reda ut, klipper manen, bakom öronen, "skägget", hovskägg, ansar svansen och runt hovarna. Lackar hovarna ibland men inte alltid,. På tävlingsplatsen kan det hända att jag torkar ur näsan och runt ögonen innan jag ska in på banan. Håller svansen ren med påse, svansskydd och benlinda. Bakbenen är också lindade eftersom dem är vita :)

Utrustningen kör jag vanlig puts och silverputs på. Groomar inte så hysteriskt mycket, utan vi ser väl helt enkelt snygga och prydliga ut (hoppas jag :angel:)

Bilder får ju alla bjuda på också! :bump:

(Förutom att jag har galet ful klädsel och svansen brukar vara mkt vitare så...)
24895964.jpg

Snyggare svans och trimmade ben
32238830.jpg

Hääärligt med lite svar!

Själv klipper jag hästen med ett blad som inte tar så där tätt :) Tar under hakan och benen :D Sen "missbrukar" jag silverschampoo och en massa balsam för att hålla svansen bra. Sen nu till sommarna ska jag måla benen svarta också :rofl:

Sen är babyolja en mycket fin produkt om jag får säga det själv ;) hihi...

Liknande trådar

Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Freazer
·
Dressyr Jag kämpar med mina händer. Speciellt i trav har jag en tendens att få raka armar och "för mjuka" händer som inte sluter nog väl runt...
2
Svar
35
· Visningar
3 391
Senast: Sar
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
478
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka