Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur groomar ni era hästar innan tävling? Har ni olika tips eller bilder hur ni gör? Likaså med utrustning, har ni nått speciellt knep för att få den där "x-tra" touchupen!?
Jag brukar bada hästen om det behövs, annars kör jag först grönsåpa och sedan vitschampoo i svans och man. Massa glansspray för att reda ut, klipper manen, bakom öronen, "skägget", hovskägg, ansar svansen och runt hovarna. Lackar hovarna ibland men inte alltid,. På tävlingsplatsen kan det hända att jag torkar ur näsan och runt ögonen innan jag ska in på banan. Håller svansen ren med påse, svansskydd och benlinda. Bakbenen är också lindade eftersom dem är vita
Utrustningen kör jag vanlig puts och silverputs på. Groomar inte så hysteriskt mycket, utan vi ser väl helt enkelt snygga och prydliga ut (hoppas jag )
Bilder får ju alla bjuda på också!
(Förutom att jag har galet ful klädsel och svansen brukar vara mkt vitare så...)
Själv klipper jag hästen med ett blad som inte tar så där tätt Tar under hakan och benen Sen "missbrukar" jag silverschampoo och en massa balsam för att hålla svansen bra. Sen nu till sommarna ska jag måla benen svarta också
Sen är babyolja en mycket fin produkt om jag får säga det själv hihi...