grönt kort

M

miss_strandberg

hej! ska snart ta grönt kort så att jag eventuellt kan börja tävla lite smått sen. Är det någon som har tagit grönt kort och har lust att berätta vad man får göra på "kursen"? :)

Sv: grönt kort

Jag håller Grönt kort kurser och det man får lära sig är att slå i TR. Vi lär oss om hur det går till när man kommer till en tävlingsplats. förberedelser inför tävling. hur man hittar propositioner, hur man fyller i anmälningsblanketter. Vad som krävs för att tävla. Går igenom lastning och säkerhet vid lastning. Hästhantering och säkerhet m.m. Jag använder mig också av videon för Säkerhetskull som vi sedan diskutterar runt omkring.

Sv: grönt kort

Ja som shampiz säger så går man igenom saker inför tävlingar och sånt. under lektionerna jag gick på så diskuterade vi knappt något runt dem olika delarna, det tycker jag var lite dåligt. sen hade vi inte heller dem bästa lärarna, så vi hoppade över något moment har ja för mig och det skulle vara väldigt viktigt enligt en annan grupp som tog grönt kort :crazy: och dem gav inte så mycket information om vem som kunde få kortet o liknande. jag gick i ridprofil då och red på skoltid o jag red för ett annat stall, och jag klarade provet o allt, så går ja fram för att betala för kortet, då säger ridlärarn att ja inte får ta det eftersom ja inte tillhör deras klubb det är schyst och komma o säga det då :smirk: . dem hade inte sagt någontin innan om det :mad:

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 638
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
2 002
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka