Grönt kort

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lillflickan

Trådstartare
Läste den nålade tråden men hittade inte svar på mina frågor där.

Måste man vara medlem i någon klubb för att ta grönt kort? Och kan man ta grönt kort hos någon annan klubb än den man är medlem hos?
För jag behöver grönt kort till nästa år, men den närmaste klubben (som jag vill bli medlem i) har inte haft grönt kort kurser förens i maj/juni och jag vill helst ha mitt innan dess.

Behöver man "plugga" på innan eller räcker det med att gå kursen?

Visst är det både ett teoretiskt och praktiskt prov? Behöver man egen häst för det praktiska eller kan man få låna till det?

Många frågor, hoppas någon har lust att svara :)

Sv: Grönt kort

Jag stänger tråden och hänvisar till den nålade tråden, allra överst under Tävling.

Immer
Moderator på bl a Tävling generellt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 194
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
843
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 825
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar