Grönt kort- svårt?

L

Lolydodia

Hej!
Nu frågar även jag om grönt kort. :p
Jag vill ta det så fort som möjligt. Hur går man
till väga? Just nu är jag inte medlem i någon förening
men jag ska gå med i FLyinge RF.

Är provet svårt? behöver man plugga på allt som står
på ridsport.se? Räcker det att man läser igenom TR?

TAck/ Lolydodia :D

Sv: Grönt kort- svårt?

Först tror jag du måste vara medlem i ngn klubb, men det är du ju på väg att bli ;)
Provet är väldigt enkelt och du behöver inte kunna någonting ur TR utantill. Det du ska kunna är att "slå" i de olika TR-häftena som finns.

Innan du får göra provet ska du ha avklarat ett antal teoritimmar, du ska även ha lärt dig linda hästens ben och lasta häst i transport. Hur noga det är med detta varierar nog från klubb till klubb.

linda hästens ben?
teoritimmar?
lasta?

det gjorde iaf inte jag när jag gjorde provet...lite teori om lastning va de...men e de inget typ ridprov åxå?

"ridprov" gjorde iaf en gamal kompis till mig, de skulle bara visa så att de
förstod hur det gick till på framridning/framhoppning.

Okej. Men man måste alltså gå en kurs?

I stockholm måste du gå kursen och det är dessutom obligatorisk närvaro på vissa moment i kursen (de som handlar om säkerhet). Det har distriktet bestämt.

:o de va ingen som sa till mej......e den regeln gammal?

*lånar knapp*
På fredag är det dags för mig att göra provet. Är inte speciellt nervös och är faktist ganska säker på att jag kommer att klara det. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 598
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som har hästerfarenhet av både islandshästar och storhästar sen fyra år tillbaka. Jag har flera gånger...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 960
Senast: ameo
·
Tävling Jag ska börja läsa lite i tr nu inför grönt kort. Men i varje gren finns det 2 "tr flikar" men står mark up versision på den ena, vad är...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: Pancakes
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 788

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka