Grönt kort, snurrigt värre.

N

Nataliiie

Nu förstår jag ingenting.
Dumförklara mej inte he-he. :angel:
Det jag inte fattar är, måste man ha ett grönt kort om man ska tävla dressyr, och ett annat om man ska tävla hoppning? :eek:
Sen kommer nån licens in i bilden? :confused:

Har nån tid att förklara allt detta för mej? Skulle va riktigt snällt :love:

Sv: Grönt kort, snurrigt värre.

Det finns bara en sorts grönt kort inom hästsport (man kan alltså inte använda golfens gröna kort :angel: ), alltså när du har grönt kort så kan du starta i alla grenar.
Licens behöver du som ryttare från och med lokal tävling, hästen behöver licens från och med regional.

Det finns bara en sorts grönt kort inom hästsport (man kan alltså inte använda golfens gröna kort :angel: ), alltså när du har grönt kort så kan du starta i alla grenar.
Licens behöver du som ryttare från och med lokal tävling, hästen behöver licens från och med regional.
Lokal för Dponny är vadå
Och Regional är vadå?
Känner mej urkass :(

Obs! Du får inte alls starta i alla grenar, för att få rida fälttävlan, så måste du få fälttävlanslicens och då ska du ha gjort det vanliga grönakortet innan.

Lokala tävlingar är de lättaste (om man inte räknar klubb- och inbjudningstävlingar), och regionala är ett snäpp svårare. Med d-ponny hoppar du på lokala tävlingar 80 - 100 cm, och rider dressyr LC -LA :laugh:

Lokala tävlingar är de lättaste (om man inte räknar klubb- och inbjudningstävlingar), och regionala är ett snäpp svårare. Med d-ponny hoppar du på lokala tävlingar 80 - 100 cm, och rider dressyr LC -LA :laugh:
Tack, jag börjar haja :D

Liknande trådar

Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 434
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 321
Senast: shia
·
Tävling Jag har en sexårig new forest som jag tävlar dressyr med mot stora hästar (jag är 26). Hästen ifråga ligger precis på gränsen mellan c-...
Svar
8
· Visningar
3 576
Senast: Miljon
·
Utrustning Halloj! Nu är det så att jag nyss tagit mitt gröna kort för tävling och ska starta min första tävling inom några veckor. Dock ingen stor...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka