Grönt (algliknande) på trallen

Laizita

Trådstartare
Hej

Jag har ett problem. :confused:

På trallen vi har på balkongen längst ut är det grönt som algliknande joxx, vet inte vad det heter.

Vi har försökt få bort det med såpa och gnuggat med diskborste, men ingen skillnad, går bort väldigt lite.

Någon som har ngt tips på hur man får bort det?

Sv: Grönt (algliknande) på trallen

Hej

Jag har ett problem. :confused:

På trallen vi har på balkongen längst ut är det grönt som algliknande joxx, vet inte vad det heter.

Vi har försökt få bort det med såpa och gnuggat med diskborste, men ingen skillnad, går bort väldigt lite.

Någon som har ngt tips på hur man får bort det?
Det ÄR troligtvis alger, eller pollen.
Köp dentar, borex eller boracol (tror jag det sista heter)
grymt effektivt.

Jag skulle måla en möglig planka och hade ingen målartvätt - jag tog vanligt sprutAjax - och det bara rann bort. Så testa det.

det blir inte särskilt billigt om man har en hel trall...

Men detta var ju en bit trall längst ut på en balkong. Balkonger i min del av världen är inte på många kvm.
Jag köper alltid Ajax på 2 L flaska och späder sen till spray - billigare än att köpa sprayAjaxflaskor jämnt.

det finns speciellt medel som tar bort alger från plast som är skitbra, duscha lite , vänta och sen bara skölja bort.(det heter plasttvätt (mot alger), det finns säkert även för trä)

det finns speciellt medel som tar bort alger från plast som är skitbra, duscha lite , vänta och sen bara skölja bort.(det heter plasttvätt (mot alger), det finns säkert även för trä)
dentar, borex eller boracol (tror jag det sista heter) :-)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
349
Senast: cili
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
796
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
585
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka