Gröna benskydd

Constance

Trådstartare
Min kompis är på jakt efter ett par gröna benskydd. Både senskydd och damasker är intressant. Fram och bak.
Pålle har grova kotor, och mina BR (tror jag) senskydd i stl Full är på gränsen till att de ska vara för små..

De ska vara mörkgröna/skogsgröna och i storlek (stor) Full eller X-Full.

Tips?

Hon har spanat lite på Catago senskydd, de finns i grönt och storlek Full. Men hur är de i storleken?

Sv: Gröna benskydd

Gatago upplever jag som normala i storleken, dvs full är full är full osv. Deras Catago Pro (4-pack) upplever jag däremot som lite större i storleken än normalt. Ett tips är att mäta hästen från knä till kota, då vet om du behöver full eller x-full. Om du pm:ar mig måtten så kan jag kolla åt er då jag har såna skydd hemma.

Eskadron har skydd i snygg grön färg och är ju väldigt flexibla ifall man har en stor häst.

De är de väl inte ändå? Jag har en häst som ligger mellan full och x-full och jag säljer av mina eskadron för att de är just för små.

Jag har ett par väldigt gamla höga bak-strykappor av märket Gera som är de bästa jag haft. Tyvärr hittar jag ingenstans där de säljs nu.

Oj då, det har inte jag upplevt, Mina är väldigt stora och har en normal häst på 167 cm. Vet att många med stora hästar passar eskadron bättre än ex PRO

Det ligger ett par ute på tradera nu, fast de är nog mer snorgröna, du kan ju tipsa din kompis.

Mina passade helt okej på min normala 165 häst. På min 170+ häst är de både låga och smala. Har veredus stl L på honom normalt sett men det har jag inte sett i grönt.

Tack för era svar :D Alla era svar är intressanta!!

Jag tycker att benskydden inte sitter riktigt bra runt om, som att de inte täcker kotan tillräckligt. Men de kan inte vara högre såg jag när jag tog korten. De glappar även lite i nederkant bak, som att de inte sitter åt tillräckligt.

25682753.jpg

Vad tror ni?

Men sluta - jag behöver inga benskydd! :eek:
Haha, skämt åsido; de första var GRYMT vackra...och jag är besatt av allt grönt :love:

Tackar för länken!!

* lånar knappen lite *
Skulle det kunna vara mina BR skydd som är små? Jag har haft de till en häst som låg mellan Cob/Full...

Liknande trådar

Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Liten
·
Dressyr Vad för damasker kan passa ett halvblod med ganska grova kotor? Eskadron senskydd i full sitter på yttersta i resåren. Catago damasker...
Svar
11
· Visningar
979
Senast: Buck
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 359
Senast: WildHorse
·
Utrustning Är på jakt efter benskydd passande shettis, men tycker alla är så stora i storleken? Hööks shettisskydd passar ju bättre på B-ponny...
Svar
6
· Visningar
2 853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • FÅRtråden
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka