Sv: Grodor/ödlor?
Du ser skillnad på hona och hanne genom att titta på svansen baktill.
Ser det samma ut?
Hannar har svansar som jämnt smalnar av medans honor har lite mer bubbelaktid del där det smalnar av.
Du såg inte att ormarna lekte (parningsbeteende) då för det kan uppfattas som att hannen jagar honan?
Majsormar skall inte skilja för mycket i storlek. Annars är risken att den större dominerar den mindre och det slår ut i stress. Majsormar dödar inte varandra men en stressad majsorm kan svälta ihjäl. Därför är det viktigt att veta vad det handlar om.
Är de dvalade eftersom du skall avla på dem?
Jag har två hannar och det fungerar bra så länge som det finns ytor så de kan välja mellan sällskap eller vara själv samt att de inte blir för hungriga och matas i varsin matlåda.
De är inte två för att de behöver sällskap men det är platsbesparande om man kan ha dem två. Andra ormen kom dottern hemsläpandes utan att fråga först så det blev liksom att göra plats till en till.
Mina majsormar på 105-110 cm ungefär äter en ungråtta varannan vecka. Din lilla borde varit uppe i minst två-tre vuxna möss nu så kör bara på.
De sväljer större än man tror.
Varje gång jag har bytt upp fodret så har jag varit skeptisk till att de får i sig bytet. Varje gång har det slunkit ner hur fint som helst. Ormen får jobba ordentligt men ner kommer det
Sedan har man en nöjd orm i 2 veckor framöver.