M

_Morotsbiten_

Ni som har följt mina trådar vet ju att min hund vart oförklarligt jättesjuk 2 gånger nu i sommrast
De började med att vi trodde han fått förstoppning och gav han lavemang vilket inte hjälpte.
Vet sa att vi skulle ge han mycket vatten uppåt 2 liter om dagen och
de gjorde vi och de släppte första gången!

Sedan efter 1 månad vart han ännu sämre och denna gång släppte inte förstoppningen fast vi gav mycket vatten och han kunde knappt gå och var febrig :crazy:

Nu visade det sig att han är tokallergisk mot grisknorrar sånna där rökta saker!
De tänkte inte vi på och vid båda tillfällerna hade han ju gnagit på sånna!

Fler som har hundar som blir jättesjuka av rökta grisknorrar?? eller rökta saker??

Nu är han en pigg liten hund igen dock lite mager efter att ha varit så dålig i nästan 1½ vecka :crazy:
Men magen kommer sakta men säker tillbaka :D

Sv: Grisknorr

Mina får inte vanliga grisöron för då blir det löööös mage. Däremot så gick det bra med torkade grisöron som vi köpte från en försäljare i bil. Det funkade!

Okej ja min blir stenhård och får feber ist

Min väninnas BÅDA hundar blev jättesjuka av rökta grisöron. De fick båda stanna på Blå Stjärnan för matförgiftning och det visade sig att de hade fått en hel drös med bakterier, bla. salmonella.

Mina hundar kan inte heller äta rökta saker, de blir jättelösa i magen. :crazy:

Och mina mår strålande även fast de ätit grisöron, grisknorrar, grisben eller trynen.

Men så har de schäferstålmagar. :D

En grisknorr innehåller ju små kotor, som kan "proppa igen" tarmen och ställa till med problem.
Fick så på en av mina hundar för x antal år sedan och slutade därefter med knorrar.. Nu är det trynen och öron som gäller om hundarna får nått tugg förutom alla märgben!

Okej.. läskigt jag har med slutat att ge annat än vanliga tuggben till minhund nu och "choklad" godisbitar til hund

Mina äter varken vita ben eller pressade (bruna) ben. Det är gris av alla de slag, rå märgben/viltben/fläskben, kycklingvingar och liknande som gäller.

De blir mkt sällan dåliga i magen. De kräks däremot upp sådant som inte kroppen har kunnat smälta någon gång i månaden men annars kommer allt ut i fin form den normala vägen. :D

Försöker att inte ge för mkt rökt bara, då jag inte tro att det är så bra i längden.

Eftersom jag har allergihund så vet jag att rökta saker (dsv allt som lukta blä och är väldigt oljigt) är totalt förbjudet...

Loka, som är grå och inte har några svarta pigment och ska vara rosa på all hud, blir klarröd, som ett stoppljus om hon får i sig nåt sånt... Så det är totalt förbjudet i detta hushåll, likaså Frolic...

//E

nej jag tror inte heller det är så bra. säkert cancerframkallande till tusen. mina får oftast råa ben, och tuggben/div torkade/rökta saker någon gång i månaden.

något som de däremot absolut inte tål är kattmat. speciellt L får riktigt akut diarrée. märkligt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 205
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 692
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar