Grishageprojekt A påbörjat idag!

KungTulle

Trådstartare
Jag är så glad! En kompis var här och höll upp brädor och var allmänt behjälplig med handräckning så nu är en stor bit påbörjad av vår nya minigrishage. Den blir inte så stor typ som tre av deras vanliga boxar men den kommer bli stadig & dessutom hålla kultingar inne! Och så kommer dom kunna springa ut och in i Tors box som är tom på sommaren när pålle är ute på sommarbete.

Nu ska jag bara snickra en grind och montera den samt slå ner 2 ekpålar till samt spika på 5 brädor till så är det klart!

Hoppas jag hinner det i morgon så kan jag måla det hela sen.

Efter det är det enda jag behöver att plocka ner det gamla staketet!

Efter detta påböjar grishageprojekt B som är en renovering av Tors vinterhage som nu ska snyggas upp och grissäkras, sen så kommer dom kunna använda även denna sommartid de små nissenassarna!

Jag lovar jag ska fota snart så får ni se!

/Kung Tulle

Sv: Grishageprojekt A påbörjat idag!

Oj, vad du har legat i, hoppas smågrisarna blir glada! :) Bilder vore kul att se!

... och sen tar det två dagar så har de små liven bökat upp alla ytor de kommer åt :) hela hagen förvandlas till en gegamoja. hihi :angel:

Spännande! Min lilla Ebba har fått en lyckad hage då hon fick ärva fd hönshuset med hönsgård och hon trivs ypperligt bra men hon har även en liten sommarstuga med stor tomt några meter bort därifrån :angel:

KL

Funderade på en sak.

Låter ni era grisar vara ute på natten?

Jag har alltid stängt in mina på natten, men nu har de fått vara ute 2 nätter.

rulana_korsbar skrev:
... och sen tar det två dagar så har de små liven bökat upp alla ytor de kommer åt :) hela hagen förvandlas till en gegamoja. hihi :angel:

Händer inte om man har tillräckligt stor hage till antalet grisar. Denna hage som byggs nu är tänkt som en rasthage. Den ska kompletteras med ett större alterntiv så småningom.

/KT

Min gris kan välja själv om hon ville vara inne eller ute men jag har hittills aldrig sett henne ute om nätterna utan hon har endast tittat ut genom sin lilla dörr om man passerat sent.

Totalt olikt mig: naaaaw:love: Vill osså ha giiisar.

OT:p Bilder önskas

Liknande trådar

Hästvård Jaha nu har det hänt som inte får hända. Husse har för ett par veckor sedan varit duktig och bytt ut det ena loftgolvet, de gamla...
Svar
5
· Visningar
2 877
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama