Känner mig ilsken!
Vi är och hälsar på makens pappa, 3 timmar hemifrån. Hans bröder var även här. Igår somnade barnen vid 22, jag vid 23. Maken festade med sina bröder till klockan halv sex i morse och är fortfarande packad. Jag tycker det är så jävla illa när man reser med familjen.
Kommer hålla honom från barnen tills han är nykter. Han har inga alkoholproblem men hans bröder är jag väldigt skeptisk mot deras alkoholbruk. Och när dom ses blir det lätt en del. Inget jag bryr mig om när jag och barnen inte är med. Men detta känns inte okej!
Nu är jag alltså i ett hus, som dessutom inte är barnanpassat och alla andra sover medan jag får rodda resten själv.

Sa jag att jag lider av utmattning och livsleda...
 
Senast ändrad:

Nu är maken uppe. Och märkbart sur på mig för min reaktion.

Det jag vänder mig emot är att han är uppe så sent så han är full när han vaknar. Hade han lagt sig vid tre hade det varit fine. Men halv sex. När man har en bebis och ett större barn som vaknar sju. Och man inte är hemma.
Är inte det oansvarigt?

Börjar känna att jag reagerat fel
 
Nu är maken uppe. Och märkbart sur på mig för min reaktion.

Det jag vänder mig emot är att han är uppe så sent så han är full när han vaknar. Hade han lagt sig vid tre hade det varit fine. Men halv sex. När man har en bebis och ett större barn som vaknar sju. Och man inte är hemma.
Är inte det oansvarigt?

Börjar känna att jag reagerat fel

Du överreagerar inte. Hade blivit vansinnig!
 
Tack för alla svar ❤️ Då är jag inte helt orimlig och dum i huvudet då.

Jag känner att jag har rätt i mina känslor. Samtidigt så vill jag unna maken en kväll med sina bröder.

Jag kan tycka att resa med barn är en typ av resa, och utan barn en annan.

Har tidigare vänt mig mot att det dricks på ett ohälsosamt sätt när man ses i hans familj. Kanske är jag känslig för i vår familj dricker vi typ aldrig vid sammankomster. Mina bröder kan ta nån öl eller två, men inte mer.
I hans familj får man en öl eller vin i näven så fort man kommer dit i stort sett. Det är en del av deras familjekultur. Men jag är väldigt känslig för när alkohol och barn är på samma plats. Därav dricker aldrig jag i det sällskapet.

I min makes familj är det främst hans äldre bror som jag skulle säga har ett riskbruk när det kommer till alkohol. Men även yngre brorsan dricker i min mening på ett sätt som jag tycker är märkligt när man är nästan 40. Men det är ju hans ensak och inget som bekommer mig egentligen.

Det är just mannens beteende när han är med sina bröder som står mig. Uppenbarligen blir han väldigt yolo.

Klockan kvart i sju vaknade barnen. Då var maken väldigt borta. Och det gjorde ont när jag märkte att dottern drogs till honom. Jag tolkar beteendet från henne som att hon tyckte han var konstig och ville knyta an. Om det låter vettigt.
Han hjälpte henne på toa.
Något han inte ens minns nu. Två timmar senare. Det gör mig ännu argare
 
Alltså, "unna honom". Såvitt jag förstått på andra inlägg så unnar du honom hela tiden. Han verkar inte ha vuxit upp och förstått att han blivit förälder, han tar ju inget ansvar för barnen trots att du är så sliten.

I det här läget hade jag packat ihop mig själv och barnen och bara dragit, åkt hem igen. Han får väl ta sig hem bäst han kan, när han nyktrat till. Att vara full dagen efter är en alkis- eller möjligen tonårsgrej och han har ju barn! Han förtjänar en rejäl utskällning när han kommer hem. Och jag hade inte åkt med till hans familj igen.
 
Alltså, "unna honom". Såvitt jag förstått på andra inlägg så unnar du honom hela tiden. Han verkar inte ha vuxit upp och förstått att han blivit förälder, han tar ju inget ansvar för barnen trots att du är så sliten.

I det här läget hade jag packat ihop mig själv och barnen och bara dragit, åkt hem igen. Han får väl ta sig hem bäst han kan, när han nyktrat till. Att vara full dagen efter är en alkis- eller möjligen tonårsgrej och han har ju barn! Han förtjänar en rejäl utskällning när han kommer hem. Och jag hade inte åkt med till hans familj igen.
Jag hade också åkt hem! Tagit bilen och dragit. Att han inte ens "skäms" utan snarare går i nån slags försvarsställning och blir sur, gör inte saken bättre.

I framtiden kan han festa själv med brorsorna, ta en taxi eller buss.

Kan du och barnen åka någonstans själva? Nåt lugnt och avkopplande, eller blir det jobbigt det med om du ska rådda med barnen på egen hand?
 
I allt du skriver framstår du ofta som väldigt ensam i ditt föräldraskap. Du har det så satans tufft med din utmattning och ändå är maken provocerande frånvarande i lösningar etc. Att han nu dessutom gör såhär, vilket är fullkomligt oacceptabelt även om man till vardags är världens bästa pappa, gör mig så arg att jag vill skälla ut honom. Hur vågar han säga att du överreagerar? Han super som en tonåring, sviker dig och era föräldraplikter och tar hand om er dotter medan han fortfarande är påverkad. Så jävla uruselt bara.

Jag hade åkt hem och tagit mig en ordentlig funderade på vad för människa jag levde med om jag vore du. Du förtjänar bättre.
 
Fy fan vilket vidrigt beteende från din mans sida! Alkohol och barn hör inte ihop, och att sen dessutom skuldbelägga dig och tycka att du överreagerar när du haft och har det så kämpigt med ditt eget mår de, nej usch jag blir arg å dina vägnar!

Ta barnen och åk hem ❤️ Och åk aldrig dit igen om din man planerar att dricka under vistelsen!
 
Tack till alla för att ni skrivit ❤️
Ni ska veta att det ni skrev verkligen ändrade situationen från att eskalera på ett negativt sätt, till att bli konstruktivt då jag kände mig så stärkt att jag sakligt kunde säga till honom hur inte okej det var. Jag upplever faktiskt att poletten trillat ner. Dessutom var hans far och hans tant på min sida, vilket kändes skönt.
Vi får se hur det går med allt framöver. Men jag känner mig stärkt och kommer kräva att han steppar upp.
Just nu är han grymt bakis. Tycker noll procent synd om honom 😎
 
Tack till alla för att ni skrivit ❤️
Ni ska veta att det ni skrev verkligen ändrade situationen från att eskalera på ett negativt sätt, till att bli konstruktivt då jag kände mig så stärkt att jag sakligt kunde säga till honom hur inte okej det var. Jag upplever faktiskt att poletten trillat ner. Dessutom var hans far och hans tant på min sida, vilket kändes skönt.
Vi får se hur det går med allt framöver. Men jag känner mig stärkt och kommer kräva att han steppar upp.
Just nu är han grymt bakis. Tycker noll procent synd om honom 😎
Nämen bra gjort! Mönstret är annars alldeles för ofta att nån ts som du kommer tillbaka med Men nu måste jag försvara honom, han är faktiskt en jättefin pappa också.

Men detta var en rejäl underprestation från hans sida så bra att du stod på dig!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp