E
El Karisma
Sv: grinig unghäst på 2 år.... *SUCK*
Det finns fördelar med att ha 3 hästar och det finns fördelar med att ha bara 2. Men som sagt är det enklare att träna dem att vara ensamma, något som jag förstod av dina skriverier att de (stona) nödvändigt bör bli vana vid. 3 hästar är förstås mera en flock än 2 och valacken har ju säkert mera "visdom" än de 2 unga tösarna?!
cafu skrev:Tråkigt med shettisen! Vad är det för häst du skaffat i stället då, är den ridbar eller bara sällskap *nyfiken*?
Varmblodet har inte blivit mycket riden, någon har väl försökt, men den stressade upp sig så... Själv har jag inte tid att jobba henne desto mer, har bara kört en del ledövningar.. Så hon är nog "endast" sällskapshäst.
Jag tror också det löser sig med tiden, 2 hästar går nog lättare ihop än 3, och det är mer praktiskt om man t ex är själv och behöver leda dem nånstans, då kan man i värsta fall ta båda samtidigt...å andra sidan blir 2 hästar lätt väldigt bundna till, och beroende av varandra...å tredje sidan (?) är det lättare att träna ensamträning med 2 (som Alexandra W varit inne på tidigare i tråden)...
Det finns fördelar med att ha 3 hästar och det finns fördelar med att ha bara 2. Men som sagt är det enklare att träna dem att vara ensamma, något som jag förstod av dina skriverier att de (stona) nödvändigt bör bli vana vid. 3 hästar är förstås mera en flock än 2 och valacken har ju säkert mera "visdom" än de 2 unga tösarna?!