Grimnackstycke med snabbknäppning?

Sar

Trådstartare
Finns det grimmor som har "snabbknäppning" typ karbinhake på nackstycket att få tag i? Frågan gäller en häst med unghästvårtor i örat vilket gör att örat gör ont att vika bakåt vid "vanlig" påtagning av grimman.

Finns det grimmor som har "snabbknäppning" typ karbinhake på nackstycket att få tag i? Frågan gäller en häst med unghästvårtor i örat vilket gör att örat gör ont att vika bakåt vid "vanlig" påtagning av grimman.

Jag ser inte riktigt problemet.
Jag brukar knäppa upp nackremmen på vänstersidan hästen när jag tar av och på grimmor. Med vanligt spänne.

Jag ser inte riktigt problemet.
Jag brukar knäppa upp nackremmen på vänstersidan hästen när jag tar av och på grimmor. Med vanligt spänne.

Jag tänker spara min stallägare, det är jobbigare att hålla på med ett spänne än en snabbknäppning och hon har många hästar att ta ut på morgonen.

Jag har en gammal från typ Hansbo, det står "trygg" på den, borde gå att hitta någon som säljer en liknande :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 539
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka