Grimaser av hästgodis..

BabyOnWheels

Trådstartare
Jag har en väldigt konstig fråga som jag är väldigt nyfiken på.
Svärmor kom hem med häst godis från Ullared (Kan kolla upp namnet) här om dagen. När jag ger det till min häst så gör hon grimaser.
Upp med över läppen, stäck ut halsen och kolla mina tänder matte.. :p:p
Detta gör hon varje gång hon får en godis. :rofl:Jag har aldrig varit med om detta innan och ni kanske tycker att jag är jätte löjlig men vaför gör hon så här?

Sv: Grimaser av hästgodis..

Det kallas för att hästen flemar. Den gör så för att dra in lukt/luft i något som kallas för det "jacobssonska organet". Man kan säga att hästen "smakar" på lukten. Detta kan den göra när hästen tycker att det luktar något ovanligt eller så.

Ok, Tack. :) Dessa godisar luktar väldigt starkt av äpple. Ska se om jag kan ta en bild på henne när hon gör det för hon ser dö dum ut..:rofl:

Vet en häst som är lika dan, då hon gjorde det varje gång lärde jag henne flema på kommando, så nu gör hon det varje gång man sträcker på fingret :p

Liknande trådar

Övr. Hund Mina svärföräldrar har en liten dvärgpudel.. en fruktansvärt otrevlig hund, som de inte har pli på för fem öre. Jag fattar verkligen att...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 018
Senast: Apollo 13
·
Gnägg Jag har av personliga skäl lånat ut min prins på foder. Körde iväg honom torsdags förra veckan, jag ville verkligen inte låna ut honom...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 761
Senast: Squie
·
Hästvård Hejsan! Jag undrar åt en bekant (men givetvis nyfiken själv) som inte är sådär "haj" på datorer osv, så jag söker svar bland andra...
Svar
16
· Visningar
2 203
Senast: Rosett
·
Hästhantering Hej Har en häst på foder som jag haft hand om i 3år nu och som alltid vart en jäkel på o bitas o nafsas. Oftast biter han inte hårt...
Svar
5
· Visningar
7 989
Senast: xmobilexd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?