Griffin Haflinger/Cob allround

B

**BORTTAGEN**

Passar den på smalare hästar också eller är den bäst på hästar med bred, platt rygg? :confused:

Den är ju gjord för lite grövre hästar typ fjording och nordsvensk och vad jag har sett så finns bommen bara i en storlek, xvid. (rätta mig om jag har fel, jag har bara kollat på hööks)
Har väldigt svårt att tro att den skulle passa till en smal häst.
Men den finns ju andra modeller av Griffin.

Ja, den ska ju vara extra vid, men har även läst här på forumet att bomvidderna på Griffinsadlar inte är så himla vida. Ska iväg och kolla på Griffinsadlar på Hööks i dag så vi får se vad det blir... :)

Hööks tar ikke inn alle mulige varianter av griffin/maxam-salene, men de kan gjøre det hvis du spør de om det :)

Haflinger/cob-salene finnes i både vid og X-vid, og dessuten en rimeligere maxam-modell! Griffin Haflinger allround, eller "Griffin Cob GP" som den EGENTLIG heter, kan du dessuten få i brunt.

Gå inn på www.thorowgood.com og se selv!

:)

Vad har du för häst? Jag har en griffin haflinger till min haflinger. Den passar på runda hästar modell marsipangris. Till min stora häst har jag en griffin allround, vid bom.
Provade båda sadlarna på kompisens nordsvensk (trav) och haflingersadeln låg inte alls bra, den var för vid. Allround-sadeln låg bättre.

Nu har jag tagit hem en Griffin HB Allround på prov. Har varit inne på Griffins hemsida och mätt och jämfört med deras tabeller och en vid sadel ska passa min häst ganska bra, sen ska den ju passa baktill också... Ska ut och prova sen. Hoppas,hoppas!! :)

Liknande trådar

Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 320
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: Litiabelle
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka