Griffelbensfraktur

Cillaramsa

Trådstartare
Har ett sto på 7 år som är opererat båda bak för griffelbensfrakturer. Ena medialt och andra lateralt. Sparkskada i hagen. Operationen gick fint, inga komplikationer. Hon har stått i box i 2 v med zinkabandage. nu går hon i sjukhage och i morgon är det 4 v sedan op. Kall och fin i benen, hö ser jättebra ut medan vä är ganska tjockt, de tog bort mer vävnad där så det tar väl längre tid innan det lägger sig.

Jag tycker att vårdinstruktionerna är något knapphändiga. Står inget om återbesök, är det inte nödvändigt? Man brukar ju alltid få återbesök?
Lugn skrittmotion för hand, öka successivt, står det också. Hon har verkat ha ganska ont, så i början gick vi 5-10 min eller bara beta en stund. Hon visar själv bra tycker jag hur hon mår. Har hållit sig förvånansvärt lugn, är en dam med lite fart i. I dag exploderade hon rejält och var knappt kontaktbar, men det gick fint att komma hem. Vi var ute 20 minuter vilket kändes ok. Lagom efter 4 v?

Ni som varit med om detta, hur lång tid har konvalecensen tagit? Hur snabbt har ni ökat skrittpromenaderna? Har ni varit på åb?

Sv: Griffelbensfraktur

Ingen som haft sådan fraktur?
Ska ringa kliniken och höra med dem. Jag googlade och kollade och det verkar som många har väldigt olika konvalescenstider? Någon hade ett halvår och andra 6-8 veckor. Jag får bara hoppas att i mitt fall blir det mer åt de 6 veckorna.

Liknande trådar

Hästvård Fblstoet har en senskideinflammation. i carpus ena fram, det är senskidan till långa tåsträckaren som inte 'mår så bra'. I vintras...
Svar
19
· Visningar
4 744
Senast: Nenneh
·
Hästvård Nu har det jag bävat för hänt. Novan har tröttnat på att bara skritta och ta några få travsteg. Hon aviserade redan i måndags att hon...
Svar
19
· Visningar
1 242
Senast: Shaggy
·
Hästvård Kele strikes again :crazy: Alla hästarna sov ute inatt eftersom bara Vision ville in, och när han insåg han skulle bli ensam inne...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 973
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna