Greyhound - filmklipp

magruder

Trådstartare
Inom travvärlden räknas den grå valacken Greyhound (1917-1947) av många som den allra främsta genom tiderna.

Jag har sett ett antal fotografier på honom, allt från ung tävlingshäst till på ålderns höst. Dock har jag under senare år hört talas om, typ "Kalle känner en som sagt att han sett..." att det någonstans ska finnas ett filmklipp med Greyhound. Har letat och letat på Internet utan resultat och undrar nu om det finns någon kalenderbitare eller liknande inom travet på Buke som har en aning om vart jag ska söka efter detta filmklipp. Det skulle vara en dröm att få se det. Sören Nordin har i en intervju sagt att han sett och att det var en verkligt stor upplevelse.

Håller tummarna
Maggan

Sv: Greyhound - filmklipp

Puttar nyfiket upp tråden...:angel:

:idea: Prakas el N-A kanske vet ngt?

Jag har försökt att forska lite via amerikanska travsällskapet.
Att googla är lönlöst då man bara får träffar med byrackor inblandade....

Jag vet med bestämdhet att jag har sett snuttar ur en film liknande en journalfilm från den gamla goda tiden.
Men just nu har jag tyvärr inget mer att komma med. Kan kolla med "Lillis" Olsson imorgon iofs.

51_Greyhound.jpg
120_Greyhound.jpg

ETT PAR BILDER PÅ "GRÅLLEN" Har inte hittat några filmklipp

Senast ändrad av en moderator:

Jodå, du har helt rätt, jag hade skrivit fel årtal. Åren 1917-1947 gäller för den kände galoppören Man o'War (hade varit inne på en sajt om honom strax innan jag skrev inlägget om Greyhound på Buke).
Inte lätt att vara gammal och inte kunna skilja på en travare och en galoppör:o
Maggan

Hej!

Vill bara tala om att "The Grey Ghost", Greyhound, levde 1932-1965.

Jösses vilken häst! Underbar. Tack för länkarna. :bow:

Ja, han flyter verkligen fram!
Bred som ett kallblod över bringan!:love:

Vad låg medelrekorden annars på den här tiden?
Dvs. är det någon som vet vad en vanlig travare hade för km.tid?
Så att man kan överföra det till hur klasskillnaden skulle ha varit idag om ni förstår vad jag menar..;)

Eller var amerikanarna så jäkla långt framme så att dom flesta hästar låg på dessa fantastiska tider för att det sen skulle bli lite stiltje under ett par decenier?

Rörigt inlägg..:D

*knapplån*

Jag blev alldeles till mig av att få se lite av den fantastiska Rosalind i Greyhound-videon! :bow:
Vilka hästar, man blir nästan lite tårögd!

Härligt! :bow:
I slutet ser man mer av hans aktion, vilken häst!

Liknande trådar

E
Trav * oj det blev visst nästen en roman, förlåt * Vår familj har sedan jag var liten pysslat med uppfödning och tävling av travhästar i...
2
Svar
20
· Visningar
1 803
Senast: Trygg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V