Grenar inom western!

S

Sacramento_Song

Vad är de olika grenarna inom western,
som inte kräver så jätte mycket av hästen?

fysiskt,han är bränd i alla fyra ben pga av att han vart travhäst.Men det spelar ju ingen roll ifall det ligger under western eller inte ni ser det ju ändå eller hur.!!

Trail borde väl kunna passa både en häst som inte klarar fysiska utmaningar och en travare. Mer precision och kontroll än galopp och snabba stopp. Horsemanship brukar också gå lugnt tillväga. Har själv tänkt starta min travare i lite trailklasser på småtävlingar.

jomen om alla börjar lägga trådar överallt så finns det väl ingen anledning att ha några forum övht?!

Nej jag kan ju inte så mkt om western men det är det väl inte,jag har funderat lite på horsemanshit at halter men jag vet inte riktigt. :banana:

eller pleasure??´

Jag funderade på att starta min travare i pleasure men avstod från det eftersom han lekte Don Corleone (rejält bakåtslickade öron) kombinerat med Hannibal Lecter så fort ngn häst försökte gå om honom. Jag har hört någonstans att man får poängavdrag om hästen surar mot de andra på banan i Pleasure-klasserna. Stämmer det?

Vad gäller den andra frågan (minns inte trådskaparens nickname) skulle jag råda på Trail. Då har man ju inte de där ansträngande rollbacks, spins osv att bekymra sig över.
Om jag lyckas få tag i en tränare kommer jag själv att sats på Trail, det verkar riktigt intressant! :bump:

Jo precis,min häst är det inga problem med andra hästar direkt han är nästan lite för över social :p. Det är ganska svårt att hitta en western tränare här i Värmland bara :( :bump:

jo jag tror man får poäng avdrag för det faktist men är inte riktigt säker bara. :confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den giftiga växten stånds sprider sig på Öland. Om en häst får i sig växten blir den långsamt sämre – och utgången är ofta dödlig. –...
Svar
0
· Visningar
403
Senast: Gunnar
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
841
Senast: Freazer
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 879
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar