Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Höstlovet är normalt vecka 44....
Det beror på kommun. Men nästa års läsårsplanering borde redan finnas så det är bara att kontakta skolan och fråga.
Jag hade inte gett mig på det om "ansvara för tjejen inför föräldrarna" kändes som en fråga. Vad betyder det, ens?Och @Petruska och @Wingates Nejdå, jag håller dem verkligen inte hårt, det är nog till och med rätt omöjligt.....! Jag tog dem båda till USA när de var 14 och då var de "lösa" hela dagarna tills jag återkopplade vid 5-tiden på aftonen. Jag tänker mest på vilda bar- och club-orter dit vi helst inte åker, då jag kommer att ha ansvar även för kompisen inför dennes föräldrar...!
Men det där med höststängning hade jag inte räknat med. Det kanske får bli en sensommarresa då.
Höstlovet är alltid vecka 44 i hela Sverige.
Kompetensutveckling för lärarna.
Skitdyr vecka att resa utomlands på.
Jag har rest en hel del med mitt barn och ibland på sistone har kompisar hängt med. Inför USA-resan t.ex. träffades föräldrarna och jag och jag fick ganska noga förklara hur resan skulle gå till och att den absolut inte var riskabel på nåt sätt, förutom de oförutsägbara saker som ju alltid kan inträffa. Jag tyckte det var helt ok, jag skulle nog också ställa lite frågor innan någon tog mitt barn utomlands på semesterresa. Ändå hade de, som sagt, rätt mycket frihet och jag gick definitivt inte fem steg bakom dem om dagarna ;-)Jag hade inte gett mig på det om "ansvara för tjejen inför föräldrarna" kändes som en fråga. Vad betyder det, ens?
Men om oron gäller nattklubbar och sådana inte finns på resmålet, så är ju problemet ur världen.
Den här resan ska, tänker vi, bli sol och bad och en hel del kultur i en trevlig blandning. Lite nattliv också. Det sista inte med mig tätt intill.
Vi var på Rhodos i slutet på maj och det var svensk varm sommar men inte supervarmt ännu i havet skönt men kyligt i början. Kofta på kvällen inga långbyxor behövdes.Får jag låna tråden lite med en annan greklandsfråga? Funderar på en charterresa i slutet av maj. Är det varmt i luften då? Tar gärna emot tips på trevliga barnvänliga destinationer, åker med en 2-åring.
Ja, oftast. Även då är långt åt söder och sydost säkrast. Inte minst vad gäller vattnet, det är som i Sverige under sommaren ungefär. Samos som nämnts ligger längre norrut men där har jag badat utan att förfrysa i slutet av maj på både Lipsi och Fourni som ligger i närheten.Får jag låna tråden lite med en annan greklandsfråga? Funderar på en charterresa i slutet av maj. Är det varmt i luften då? Tar gärna emot tips på trevliga barnvänliga destinationer, åker med en 2-åring.
Absolut discofritt! Det är hon inte intresserad av. Inga typiska familjehotell heller. Nåt lite personligare. Fina stränder. Fint hotell. Mysigt och vackert. Ett andrum i juli .....Om ni ska åka i mitten av juli så finns det verkligen mycket att välja på jämfört med höstlovet som nämndes tidigare i tråden eftersom det är varmt överallt. Är det fortfarande disco-fritt och gärna historiskt som gäller?
Det finns en liten ö som heter Hydra som man når med färja från Aten, tror det tar runt en timme. På ön finns inga bilar bara sopbil och någon liten ambulans. Det är dit Atenarna själva åker på semester. Finns klippbad och några stränder. Klippbad finns i anslutning till den lilla staden och strand kommer man till genom att promenera eller ta taxibåt.Nu är jag här igen!
En resa i sommar, mitten av juli (då sommarjobbet är slut), till en ö utan typiska turistpooler osv. Bara hon och jag. Ett andrum från en jobbig tonårssituation. Vi kan inte stanna borta länge, högst en vecka.
Det går runt lite just nu, i planeterna, av olika skäl, så jag gör det enkelt för mig och frågar er, ni Greklandsälskande Bukefalister.
Det ska vara ett fint hotell. Inga guldkranar i badrummet, alltså, men fint.