Grej på bröstvårtan

sky_fly

Trådstartare
Satt och mös med hunden här nu för en stund sedan och får se något rosa på hans ena bröstvårta. Trodde först det var något smuts så försökte ta bort det men det satt fast.
'Grejen' är smal, avlång och rosa med lite vitt längst ut. Inget klet, blod eller någonting dyl.

Jag ska försöka ta kort och visa er, är det någon som kan ha någon aning om vad det kan vara? :eek:

Sv: Grej på bröstvårtan

img_2045_500699fce087c30739000e06.jpg

img_2047_50069a2b9606ee62a9000c9d.jpg

Ser ut som om hunden sätter skott och tänker föröka sig ;)

Han ömmar inte eller ens reagerar när man drar och pillar. Så jag tror inte att han har ont eller känner av den.
Pratade lite med mamma som också är lika förbryllad men hon trodde det kunde vara något med talgkörtlar.

Jag är en manisk pillare. Jag hade försökt att ta bort eller nypa av den. Det är säkert inte det rätta att göra, men jag hade nog inte kunnat låta bli.

Skulle också gissa talgkörtel. Håll koll så det inte blir inflammerat. I övrigt vet jag inte riktigt vad man bör göra, det känns som att jag hade velat försöka dra bort det, men det kanske är galet.

Edit: hehe, i princip samma som Blueberry sa!

Ser ut som en hudflik.

Hudflik är det nog inte då den är lite mer åt det 'köttiga' hållet. :D

Jag vill också dra bort den men den könns lite för stor för att göra det. Tror att det skulle kännas för pojken också. Ska se hur det ser ut de närmsta dagarna. :)

Kan vara något slags vårta eller något annat med en massa blodkärl i. Kan även vara en liten tagg som har kapslat in sig. Jag hade inte pillat på den för mycket. Ett besök hos vetten på normal dagtid hade jag gjort om det var min hund.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 322
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 712
Senast: lizzie
·
Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
2 209
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18