Greenguard

K

Kribr622

Hej,

har en relativt överviktig kallblodstravare på nio år, 156cm och ca 650kg plus. Han går på lösdrift men de sista månaderna har vi delat hästarna vid högivorna så att den aktuelle herrn inte äter fullt så mycket hö. Han äter tills det tar slut.

Vi har nu släppt dem på sommarbete och jag funderar på att sätta en greenguard på honom eftersom maten inte kommer att ta slut förrän i slutet av september. Då det inte känns helt ok i hjärtat skulle jag vilja höra era åsikter om detta.
 
Sv: Greenguard

Jag har GG på min shettis, han har vant sig jättefort och det går utmärkt nu.
 
Sv: Greenguard

Jag hade det på min fångkänslige ponny förra sommaren, men man tyckte synd om henne. I år har jag gjort så att hon och mitt halvblod (som lätt blir tjock) går tillsammans i en liten hage som jag utökar lite grann varje dag. På så sätt kan de klia varandra och slippa skav från Greenguarden utan att bli för tjocka.
 
Sv: Greenguard

Hur funkar den, kan hästen äta alls eller hindrar den allt ätande när den är på? Har alltid undrat.
 
Sv: Greenguard

Det är en sorts munkorg med hål i botten. Dom får i sig lite gräs men inte mycket.
 
Sv: Greenguard

Jag gillar det inte. Jag hade hellre försökt lösa det på något annat sätt än en munkorg. hur naturligt är det? men det är ju bara vad jag tycker.
 
Sv: Greenguard

Jag kan inte lösa det på nåt annat sätt. isåfall får jag stänga in shettisen i stallet resten av sommaren
Dessutom har han vant sig och har inga problem med den.
 
Sv: Greenguard

har nu provat att sätta på min häst Greenguarden vilket löste problemet- lätt.

Han gjorde allt för att få av sig den. Jag satt och tittade på honom och efter ca. 10 minuter var den av och den hade varit i delar om jag inte ingripit. Han får helt enkelt vara en tjockis. Skönt!- jag som haft ont i magen över detta med munkorg men tänkt att jag nog måste prova åtminstonde.
 
Sv: Greenguard

Det verkar som en del köper den, provar en dag och sen tycker synd om hästen och struntar i hela grejen.
Den är ju inte gratis direkt. men ,men det är ju inte mina pengar.
egentligen finns det ju bra mycket mer upplyftande saker att lägga drygt 500 spänn på än en plastbit.
 

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 546
Senast: sandrafors
·
H
Hästmänniskan Tjosan! Jag har tidigare haft en ridtravare på foder, men nu efter en häst-break på några år så är jag sugen på att starta igång igen...
Svar
5
· Visningar
1 618
Senast: Hepzheba
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 182
Senast: Madick
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 497
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp