Greenguard

Fengur

Trådstartare
Hej!
Hur ska man sätta greenguarden? Jag har en islandshäst och jag köpte ponnystorlek, men den verkar vara lite för liten. Den passar bra överallt utom framme på mulen, där trycker den. Är det meningen att "gummigrejen" ska sitta fast i grimman framme på nosryggen?

MVH Sanna
 
Jag undrar samma sak! Köpte en greeguard till min minishettis, men har inte använt den då jag inte riktigt vet hur den ska sitta....
 
Ja ialla fall den sort som jag köpte. Den är oanvänd för jag tycker det ser så hemskt ut. Ja jag vet , feta hästar mm mm. Nu har jag hittat ett stall med bantarhage så det har löst sig.
 
Ska jag köpa en större storlek? Finns den i cob eller bara i ponny och häst storlek? Jag har den där som är i plast med avlånga hål.

MVH Sanna
 
Jag har fullstorlek till min islandshäst. Du ser på bilden som sitter på påsen hur den ska sitta. Gummigrejen ska sitta runt nosremmen på grimman, det är lite pill att dra igenom gummiflärpen men det går.

Men byt till en större storlek, det behöver du nog om den inte ska klämma.

mandalaki
 
Hon är ju ponny ;)

Nä, skojade. Våra är inte större än ponnyer. Fast jag tvivlar på att jag fått på min en ponnysize, den stora passar henne jättebra.

mandalaki
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Hej! Jag har letat och letat men inte funnit någon bra så därför vänder jag mig till er. Jag har en liten cavalliertjej som pga saknade...
Svar
7
· Visningar
1 249
Senast: hundtant
·
  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 538
Senast: hollypolly
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 258
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp