Greenguard

E

Ekblom91

Hej!

Jag har köpt en greenguard till min fånghäst för att han skulle kunna gå och beta lite mer men ändå inte få i sig så mycket.Men problemet är att han förstår inte hur han skall göra för att få i sig gräs.Han försöker att beta som "vanligt",men det går ju inte! Så då blir han frustrerad och sen tröttnar han och står bara där. Så är det någon därute som vet om det finns några knep för att lära dem att beta med greenguarden? Eller ska man bara ge det lite tid,så lär de sig till slut? :confused:

Tacksam för svar! :)

Sv: Greenguard

Jag har också börjat använda betesreducerare på min ponny i sommar, hon blev rätt frustrerad i början och gjorde som din fjording, men efter nån dag kom hon på hur hon skulle göra och sen dess har det fungerat bra.

Hon har lyckats gå ned en del välbehövda kilon trots att hon gått på bete.

Det enda som är mindre bra är att hon trots ludd får skav att ha sin grimma på så mycket, hon går utan ett bara par timmar varje dag.

Lycka till!
Kram, Maya

Sv: Greenguard

Ge honom någon dag så ska du se att han lär sig....mycket bättre än du vill att han ska lära sig.;)
Jag köpte en Green guard till min lilla tjockis för några veckor sedan. Första dagen såg hon mest frustrerad och ledsen ut. Jag matade henne med några strån genom den och höll stråna nära marken så att de stack in i masken så att hon skulle förstå att det går att äta med den på. Andra dagen åt hon fint med den efter lite justeringar på grimman så att den satt ordentligt. Efter ytterligare några dagar hade hon tyvärr överlistat den och kan nu få den åt sidan och äta ändå hur jag än spänner. Hon lyckas till och med putta ut munnen bakom green guarden och äter helt obehindrat förutom att hon så klart får hemska skav överallt när hon gör så (och tandskador också oroar jag mig för:(). Så nu har green guarden åkt av och kommer nog inte användas igen. Funderar på hinkmodellen istället men motionerar henne mycket och hoppas på dålig grästillväxt....

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Cactus
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 935
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: super
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 477
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka