Green g--rd? Funkar den?

finapina

Trådstartare
Vet ej om man får fråga här men är det någon som provat den från H---ks för 549 kr ? Vad tyckte ni?

Min häst blev apatisk o försökte inte ens att äta med den.

Hellre en munkorg o öppna upp hålet större tills de fattar.

Vet ej om man får fråga här men är det någon som provat den från H---ks för 549 kr ? Vad tyckte ni?
Min häst har greenguard men inte den modellen som finns på hööks. Den gav min häst både skav och åkte snett konstant.

Denna har min häst:
greenguard-muzzle-1849-L1.jpg

Det är alltså inte den från hööks, dom har bara den gamla modellen och den rekomenderar jag inte. Denna äter min häst med utan problem men reducerar intaget en hel del. Räcker att min lättfödda går med den halva dygnet om jag rider honom normalt för att han ska hålla vikten. Den är luftig och ligger inte an mot nosen heller.

Jag har gamla modellen. Funkar bra till 2 st. Den ena en shettis som blev helt apatisk av korgmodellen.

Båda hästarna lärde sig dock äta alldeles för bra även med greenguarden. Inga som helst problem äta hö/hösilage med den heller. Så rent mängdmässigt var det värdelöst - men det är hästarna som är för smarta. Däremot funkade det bra i kombination med jättekort gräs - så det inte nådde in i munkorgen riktigt förutom lite strån här och där.

Jag hade alltså noll problem med att de inte fick i sig tillräckligt, utan tvärtom.

Man ska vara vaksam på slitaget av framtänderna också. Fasar av framtänderna i framkant. Vet inte om det generellt gäller alla modeller av munkorg. Har bara erfarenhet at GG.

Min häst blev apatisk o försökte inte ens att äta med den.

Hellre en munkorg o öppna upp hålet större tills de fattar.
Mina gnager upp hålet och hinner äta på tok för mycket med den modell du förespråkar, greenguard fungerar bättre på dem och de tjurade bara halva dagen första gången de fick på sig dem, sen kom de på hur det fungerar. De fungerar som sagt även när de äter hösilage.

Man ska vara vaksam på slitaget av framtänderna också. Fasar av framtänderna i framkant. Vet inte om det generellt gäller alla modeller av munkorg. Har bara erfarenhet at GG.

Högst individuellt, ingen av mina två som gått mycket med greenguard hade minsta slitade på framtänderna. Trots att den ena slet en hel del på insidan av greenguarden.

Högst individuellt, ingen av mina två som gått mycket med greenguard hade minsta slitade på framtänderna. Trots att den ena slet en hel del på insidan av greenguarden.

Kompisens båda hästar har tydligt slitage på framtänderna. Gnager inte på inredningen så vet misstänkte GG:en direkt.

Liknande trådar

Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 281
Senast: Freazer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 398
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka