grävling under altanen hur låter dem

Y

Yoshi

ja som sagt tror att vi hade en grävling under altanen men vet inte den skrek som en katt gör men man hörde att det var större än en katt. Hann inte med att se när det kom ut men hörde när den sprang på asfalten att det var något tyngre än en katt då jag hörde klorna på asfalte, vad tror ni att det var?

Sv: grävling under altanen hur låter dem

Jag vet inte alls hur de låter, men dom brukar böja upp hål i gräsmattan där dom rör sig... så om du dessutom har hål över hela gräsmattan så kan det absolut vara en grävling.

Grävlingar som skriker låter ganska likt en katt som skriker i ett slagsmål tex.
Vi har tyvärr gott om grävling här för ett tag sedan såg jag en grävling gå in i vårt öppna "garage" och efter en liten stund så skrek det och det lät precis som om det var en katt, tänkte helvete den jäveln gick på en av katterna och rusade dit och förväntade mig att hitta en sargad katt där i stället fick jag kasta mig undan då det kom ytterligare en grävling utfarande därifrån. Grävlingar är ju inte att leka med utan rejält otäcka djur om de blir trängda.
Det man snabbt brukar se om man fått dit grävlingar är skit, bladdiga högar med ganska lös konsistens. Har de ett gryt så brukar de alltid göra ett toalett hål precis intill.
Jobbigt är det att ha dem inpå sig då de går in överallt där de kan, vi kan inte ha en öppen dörr någonstans på natten då bosätter de sig där inne och är hopplösa att bli av med.
Vi hade för något år sedan en påkörd skadad grävling i en av hagarna, vi upptäckte den inte förrän unghästarna som gick i den hagen började uppföra sig mystiskt de nyfikna varelserna skulle ju försöka nosa på den och den fräste och högg besinningslöst mot hästarna. Tur att vi var hemma och kunde flytta väck hästarna innan någon blev skadad och sedan var det bara att ringa till grannen som är jägare så fick han komma och skjuta den.

Tack för svaren, jo nog skrek den som en katt och det är ju bara ena sidan på altanen som den kan komma ut på så den kännde sig säkert instäng.
Hoppas nu bara att den inte får för sig att flytta dit. Hörde samma skrik igår kväll men trodde att det var grannens katt som var i slagsmål med någon annan katt. Vi upplevde dock det bara som att det var en katt, troligtvis var det grävlingen då med som fick lite panik under altanen.

Får se om jag hör något under natten.

Tack så mycket

Har du en grävling under huset .Skjut den så fort som möjligt innan den ställer till allt för stor skada

Skjut? :crazy: Ring nån som kan förflytta den skulle jag säga..

Skjut? :crazy: Ring nån som kan förflytta den skulle jag säga..

Hem till dig kanske :idea: tror du på fullaste allvar att någon annan vill ha dem. Vill du ha så kan du få hur många du vill härifrån för här omkring vill ingen ha dem i alla fall. Vår gård är en fredad zon från jägare vad gäller alla andra djur (har mängder av vilt här) men har man upplevt att ha grävlingar boende hos sig så blir man omvänd till att tom gilla jägare så länge det är grävlingar de skjuter (och även vildsvin iofs de får de också gärna skjuta av).
Farliga i trafiken är de också är som att köra på en sten att köra på de där muskelbitarna, min far körde på en en bit från gården och grävlingen knallade glatt iväg till synes oskadad men bilen fick åka till verkstan sned i framvagnen.

Tror du på fullaste allvar att jag menade att hon skulle förflytta grävlingen in till någon annan? Det finns väl en skog nånstans? Ts gör förövrigt vad hon vill. Jag uttrycker bara min åsikt om något som låter jävligt fel i mina öron. Sen när kan djur hjälpa att de kommer fel?

Senast ändrad:

Grävlingar vill uppenbarligen inte bo i skogen utan älskar att bo inomhus där de inte är välkomna tyvärr, handlar inte om att de har kommit fel. Vi bor intill skogen och inte väljer de precis skogen utan som sagt gårdarna. Får vi väck dem härifrån så knallar de bort till nästa gård och snokar efter ny bostad tyvärr. Hade de bara hållt sig till att bo i skogen så hade de inte stört mig det minsta och gärna fått vara kvar där.

Jajaja, era grävlingar har helt enkelt blivit för bekväma av sig. ;)
Jag har inte problem av några djur och skulle inte ens då tycka det var okej att skjuta av dem. Men det är bara min röst och inte mitt beslut att ta just nu. Så lycka till med grävlingproblemen.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix