Gravidyoga

Lady_Morgaine

Trådstartare
Någon här som har gått på/går på det?

Jag tycker ju om yogan, så jag vill ju gärna gå på det! Men jag har sökt lite på nätet och förvånas över tiderna, oftast någon vardag vid kl 10.00 eller 14.00.... är alla gravida hemma eller arbetslösa? Hm...
För jag antar att man inte kan räkna gravidyogan som "föräldrakurs" även om de också har en gång mot slutet avkursen då pappan är med och man tränar inför förlossningen..?

Men, jag skulle gärna ta del av era erfarenheter av gravidyogan, ni som testat :D !
 
Sv: Gravidyoga

Jag går på gravidyoga. Har gått tre gånger av totalt nio st. Jag har aldrig gått på någon form av yoga innan. Jag försöker hålla mig för skratt men det är svårt. Våran instruktör säger saker som;

Känn hur du går in genom naveln och får kontakt med ditt barn. Gå sedan vidare till det stället där barnet ska komma ut. :rofl::rofl:

Senaste gången satt vi med benen i kors och andades in solens värme och andades sedan ut den till våra medmänniskor i rummet. :rofl::rofl:

Alltså jag är inte den typen av människa som kan ta detta seriöst. Jag försöker bara hålla mig för skratt. Visst andningen som hon går igenom tycker jag verkar superbra men det andra runt omkring har jag svårt för.
 
Sv: Gravidyoga

Min yoga grupp är på kvälls tid :) Är såå glad att jag såg att den var :) Fem min prommenad hemifrån!!

Så skönt. Hade aldrig kunnat gå om det varit på arbetstid. Räcker så väl med att föräldra gruppen är på tisdags mornarna.
 
Sv: Gravidyoga

Jag går på gravidyoga. Har gått tre gånger av totalt nio st. Jag har aldrig gått på någon form av yoga innan. Jag försöker hålla mig för skratt men det är svårt. Våran instruktör säger saker som;

Känn hur du går in genom naveln och får kontakt med ditt barn. Gå sedan vidare till det stället där barnet ska komma ut. :rofl::rofl:

Senaste gången satt vi med benen i kors och andades in solens värme och andades sedan ut den till våra medmänniskor i rummet. :rofl::rofl:

Alltså jag är inte den typen av människa som kan ta detta seriöst. Jag försöker bara hålla mig för skratt. Visst andningen som hon går igenom tycker jag verkar superbra men det andra runt omkring har jag svårt för.


Haha, sånt säger min instruktör också.
Under avslappningen speciellt. Och nu går du över och tar kontakt med din bebis (sägs med mkt speciell röst).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 271
Senast: AlmostEasy
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 981
Senast: cirkus
·
K
Övr. Barn Jag antar att det finns ganska många här på buke (som i verkliga livet) som genomgått separation med barn... Jag skulle tycka att det...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: Svartfot
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 394
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp