Gravidsymptom?

P

Puma

Snabb fråga, lägger den här för jag tror jag får bäst svar...
När man har slutat med p-ring (eller p-medel över lag), kan det då hända att man får gravidsymptom?

Sv: Gravidsymptom?

Nej, det borde du ju inte få, för du är ju inte gravid. P-medel simulerar delvis en graviditet, så det är snarare när man äter hormoner man kan få gravidsymptom, inte när man slutar.

Jag mår så jäkla konstigt, men jag tänkte att det kanske var för att jag hade slutat med hormonerna..Hmm..
Får fortsätta forka i vad det kan bero på då..

Svar: Ja - har man inga preventivmedel (och har sex) så kan man få gravidsymptom... :angel: :p

Haha.. Såg nu hur dumt det lät..
Jag menade förstås slutat med preventivmedel med hormoner i :D

Kunde inte hålla mig, det var helt öppet mål... :rofl: Skönt att du inte tog illa upp :)

PMS har samma symptom som graviditet. Man kan känna det före och under ägglossningen och sen före mensen.

Har du precis slutat med p-ring kan det ju vara ägglossning som du känner. Trötthet, illamående, värk i magen osv.

Fast annars har ju ofta ägglossningshormonet helt motsatt effekt - man är pigg, glad, optimistisk och känner sig stark och smart. Och kåt. Det är ju meningen att man ska pippa järnet då, och det är ju större chans att det blir av om man känner sig så än om man är trött, illamående och allmänt hängig. Men visst, alla reagerar ju olika på hormoner - men för min del så måste jag säga att pregosteron är bland det bästa kroppsegna uppåttjack jag känner till.

Jo så är det för mig oxå, beviset ammade jag nyss :angel: Men dagarna före mens den PMS jag känner av då den uppfyller hela listan på graviditetssymptom, förutom att mensen kommer efter några dagar. Jag är regelbundet skengravid, tur jag inte känt något dom gånger jag väl varit gravid.

PMS har samma symptom som graviditet. Man kan känna det före och under ägglossningen och sen före mensen.

Har du precis slutat med p-ring kan det ju vara ägglossning som du känner. Trötthet, illamående, värk i magen osv.

Aha.. Kan vara det då :idea:
Hur länge håller det på då? (Helt okunnig, haha, :angel: Ne men har använt hormonprev i över 10år..)

Jag mår verkligen jätteilla och är öm i brösten.. Dessutom känner jag mig liksom.. Skum..

Enklast är väl att du köper ett grav-test? ;) Då får du ju svaret direkt liksom och slipper fundera. (teoretiskt sett så skulle du ju kunnat ha blivit gravid om du haft sex direkt efter att du slutat med p-medlet)

Ja men jag tror verkligen inte att så är fallet eftersom vi har använt kondom.. Bara funderade på om det var pga att jag hade slutat som min kropp beter sig lite skumt :)

Kondomer kan ju spricka, och är du helt 100 på att ni inte slarvat någon gång? Misstag händer. (I know - Räkan var inte riktigt planerad att bli till när hen blev :angel: )

Nope vi har inte slarvat en endaste liten gång :)
Och hade den spruckit så hade man väl märkt det?

Nej jag tror att det bara är bristen på konstiga hormoner som spökar, de har ju trots allt funnits där i över 10år..:p

Liknande trådar

Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 549
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 971
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar