Sv: Graviditetsdepression?
Alltså, den där biten om att gå upp 35 kilo var ju hennes som jag citerade (fritt)...
Jag VET att de ska läsas med humor men jag tycker bara inte att de är så himla roliga för jag känner inte igen mig för fem öre i det mesta hon skriver... känner mest för att skriva ett surt brev till henne och berätta att jag minsann bara gått upp några kilo, är övertygad om att all min (anpassade naturligtvis) träning och nyttiga mat (inklusive en del choklad givetvis

) under graviditeten kommer att gynna mig både vid förlossning och efter, att jag inte får omotiverade utbrott (mer än vanligt), inte går som en anka och framför allt - att jag ännu i åttonde månaden är JÄVLIGT snygg i mina trikåer, med mage och allt
...men såna som säger sånt ljuger ju bara
Äh, ni ska inte ta
mig för allvarligt heller. Men jag tyckte helt enkelt inte att böckerna var givande alls. Gillar väl inte att associeras med nidbilden av gravida kvinnor, jag känner mig faktiskt ganska som vanligt, fast med en STOR parasit i kroppen
Och det där med att det inte är någon idé att försöka vara hälsosam när man väntar barn utan att det är lika bra att sitta i tv-soffan och käka praliner i nio månader för att sedan behöva tokbanta bort alla kilon efteråt verkar det tyvärr vara allt för många som tar på allvar. Alltså, jag menar inte att jag tror att boken har sådan genomslagskraft men jag stöter på den attityden hos många. Man kan bli betraktad som fåfäng och fanatisk bara för att man vill försöka behålla sin kondition och undvika en onödigt stor och påfrestande viktuppgång, fast det bara borde vara sunt.
Åh, vad jag är tråkig och seriös nu märker jag :smirk: - sorry...