Min kompis köpte några gamla ridbyxor billigt på Tradera,typ 50:- eller så,sen klippte hon av linningen och en dm ner,sen sydde hon dit trikåtyg (heter det så? Sånt där mjukt,stretchigt...) som en stor mudd. Plättlätt,och det funkade hur bra som helst,tror hon gjorde 2 par eller nått.
Hon skulle ha 7 Januari,planerade att ställa av hästen i Augusti,men det gick så bra så hon red en vecka till,en vecka till,och en vecka till. Den 19 December tog vi våran "sista" tur,och deras son kom den 4 Januari!
Hon hade kunnat fortsätta rida mer,men hon vågade inte ifall det skulle skumpa igång så nära inpå nyår,jag gjorde ju "misstaget" att tillbringa julafton inne på BB,fast sonen igentligen skulle komma 18 Januari.
Lite snopet!
Jag red dock inte,min häst vart inriden den hösten,så det skulle jag aldrig riskera,men körde gubbens travare samt skötte alla stallsysslor.
Vi byggde en pall med trappsteg så hon bara behövde lägga över benet över hästen,så hon använde den till både på och avstigning,så det vart jättesmidigt.