Gravida ridbyxor?

skiesabove

Trådstartare
Ni som har kunnat fortsätta rida långt upp i graviditeten, har ni kunnat använda ridbyxor? Om inte, vad har ni då ridit i? Om ja, vilken sort/märke?

Vilka ridbyxor är mjukast och bäst runt magen :)?

Och snart är det ju vinter, vinterjacketips?

Jag red i ridbyxorna uppknäppt och med öppen gylf. Hade lång jacka/tröja över. Red i mjukisar annars.

Ni som har kunnat fortsätta rida långt upp i graviditeten, har ni kunnat använda ridbyxor? Om inte, vad har ni då ridit i? Om ja, vilken sort/märke?

Vilka ridbyxor är mjukast och bäst runt magen :)?

Och snart är det ju vinter, vinterjacketips?
Tog pappas gamla pikeur (och tackade gud för att vi var så smarta att vi kostade på honom pikeur för 15 år sedan när han red ;)

Jag red i uppknäppta ridbyxor med en snodd i knäppningen så länge det gick. Sen red jag i vanliga träningsbyxor. Blev mest mysturer i skogen så det funkade alldeles utmärkt :)

Haha, jag gick in på en hästbutik och undrade vart de hade gravidridbyxorna någonstans. När de upplyste mig om att det inte fanns några sådana så frågade jag chockat "varför inte?". Då upplyste hon mig om att det inte var så vanligt att rida under de senare delarna av graviditeten. Affärsidé kanske? för uppenbarligen så rider ju folk under graviditeten.

Haha, jag gick in på en hästbutik och undrade vart de hade gravidridbyxorna någonstans. När de upplyste mig om att det inte fanns några sådana så frågade jag chockat "varför inte?". Då upplyste hon mig om att det inte var så vanligt att rida under de senare delarna av graviditeten. Affärsidé kanske? för uppenbarligen så rider ju folk under graviditeten.

Samma på min hästbutik, tycker faktiskt att det borde vara en affärside och som i mitt fall så svällde magen ganska tidigt och gjorde det svårt att få igen byxorna.

Och kollar man på sidorna för vår/vinter/sommar/höst- föräldrar så är det många som rider.

Jag red i min sambos underställ från biltema aom var väldigt generösa i midjan och över det hade jag ett par termoridbyxor (hängslebyxmodell) som kom antingen från börjes eller hööks. Red fram till v. 32 ca.

Min kompis köpte några gamla ridbyxor billigt på Tradera,typ 50:- eller så,sen klippte hon av linningen och en dm ner,sen sydde hon dit trikåtyg (heter det så? Sånt där mjukt,stretchigt...) som en stor mudd. Plättlätt,och det funkade hur bra som helst,tror hon gjorde 2 par eller nått.

Hon skulle ha 7 Januari,planerade att ställa av hästen i Augusti,men det gick så bra så hon red en vecka till,en vecka till,och en vecka till. Den 19 December tog vi våran "sista" tur,och deras son kom den 4 Januari! ;) Hon hade kunnat fortsätta rida mer,men hon vågade inte ifall det skulle skumpa igång så nära inpå nyår,jag gjorde ju "misstaget" att tillbringa julafton inne på BB,fast sonen igentligen skulle komma 18 Januari. :p:D Lite snopet!

Jag red dock inte,min häst vart inriden den hösten,så det skulle jag aldrig riskera,men körde gubbens travare samt skötte alla stallsysslor.

Vi byggde en pall med trappsteg så hon bara behövde lägga över benet över hästen,så hon använde den till både på och avstigning,så det vart jättesmidigt.

Min kompis köpte några gamla ridbyxor billigt på Tradera,typ 50:- eller så,sen klippte hon av linningen och en dm ner,sen sydde hon dit trikåtyg (heter det så? Sånt där mjukt,stretchigt...) som en stor mudd. Plättlätt,och det funkade hur bra som helst,tror hon gjorde 2 par eller nått.

Hon skulle ha 7 Januari,planerade att ställa av hästen i Augusti,men det gick så bra så hon red en vecka till,en vecka till,och en vecka till. Den 19 December tog vi våran "sista" tur,och deras son kom den 4 Januari! ;) Hon hade kunnat fortsätta rida mer,men hon vågade inte ifall det skulle skumpa igång så nära inpå nyår,jag gjorde ju "misstaget" att tillbringa julafton inne på BB,fast sonen igentligen skulle komma 18 Januari. :p:D Lite snopet!

Jag red dock inte,min häst vart inriden den hösten,så det skulle jag aldrig riskera,men körde gubbens travare samt skötte alla stallsysslor.

Vi byggde en pall med trappsteg så hon bara behövde lägga över benet över hästen,så hon använde den till både på och avstigning,så det vart jättesmidigt.

Smart med mudden! Jag har några gamla ridbyxor som jag skulle kunna modifiera lite :p

Smart med mudden! Jag har några gamla ridbyxor som jag skulle kunna modifiera lite :p

Dom såg skitsköna ut! :) Sen hade hon dom ett tag efter också eftersom det dröjer lite innan magen försvinner,så då satt dom så bekvämt så. Hon har dom ibland än i dag,var ju mycket stretch i mudden så dom sitter upp fast hon gått ner alltihopa.

Dom såg skitsköna ut! :) Sen hade hon dom ett tag efter också eftersom det dröjer lite innan magen försvinner,så då satt dom så bekvämt så. Hon har dom ibland än i dag,var ju mycket stretch i mudden så dom sitter upp fast hon gått ner alltihopa.

Jag letade upp ett par utslitna gravidjeans och klippte mudden av dom igår. klippte till et par gamla ridbyxor och sydde fast mudden. Blev jättenöjd! Superbekväma! Jättetack för tipset :) Ska inviga dom ikväll!

Jag letade upp ett par utslitna gravidjeans och klippte mudden av dom igår. klippte till et par gamla ridbyxor och sydde fast mudden. Blev jättenöjd! Superbekväma! Jättetack för tipset :) Ska inviga dom ikväll!

Åhh vill också ha ett par!! Ska kolla om jag har några gamla ridbyxor att kassera :)

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Miingla
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 065
Senast: gulakatten
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 064
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar