H

Hemlighet

Verkar det som om jag är!
Jag har ätit p-piller sedan sista mensen, men när jag nu skulle ha uppehåll, äta placebopillren, så fick jag ingen mens.
Istället fick jag som mensvärk, lite öm i brösten och ja, min kropp kändes inte igen.
Så jag köpte ett grav-test. Som visade positivt. Om uträkningarna på t.ex FL stämmer så är bf 12/8 -08.

Jag är lite ställd, och vi har ännu inte bestämt hur vi ska göra, men jag vill behålla det, och jag tror att vi kommer göra det.
Min sambo blev glad men chockad, och vi ska smälta allt i ett par dagar innan vi bestämmer oss. Tidpunkten är aningen fel, det är många projekt här just nu, men egentligen inget som hindrar. När barnet isf kommer (augusti) så kommer allt vara klart här så..

Gud, jag behövde bara skriva av mig. Jag är glad och lite skraj. Nu får vi se vad som händer.
 
Sv: Gravid...

Grattis :banana: men kan det inte va längre gånget om du äter piller? Förra sk "mensen" kanske inte var en mens :) ?
 
Sv: Gravid...

Precis samma sak för mig, men bf är 8/7 (efter vul). Har vetat det i 2 v nu och kan fortfarande inte riktigt fatta det. Mest för att jag mår precis som vanligt. "Mensvärken" som jag har rätt mkt förut, kommer rätt sällan. Magen är fortfarande rel platt och jag mår precis som vanligt! Inget illamående, inte sugen på nåt särskilt. Det enda jag kan märka det på är att mina bröst är rätt mkt större än vanligt och hårda!! För oss var det först inte självklart att behålla barnet - fel tidpunkt som sagt, men nu blir det så!

Ja ja.. Grattis och lycka till, vad ni än bestämmer er för!
 
Sv: Gravid...

Tack! Tror jag ;) Jo men det känns rätt bra, och vi båda vill verkligen ha barn, det var bara inte "dags" än, men antagligen så får det bli kvar. Jag väntar egentligen bara på att han har tänkt klart, det är ju bara ett dygn gammalt, en del att smälta liksom.

Nej, den förra mensen var riktig, jag började äta p-piller i samband med den.
 
Sv: Gravid...

Jag märker heller inget annat än just att jag är lite öm i brösten, eller bara nipplarna eg, och att jag har som mensvärk, och det brukar jag aldrig ha, inte ens när jag har mens.
Jag mår inte illa eller något, men kan känna mig lite illamående om någon pratar om något jag inte alls är sugen på, typ tårta :p Men vem vet, det kanske kommer. Hope not.;)

Apollo 13: Tack ;) Tror jag fortfarande :p
 
Sv: Gravid...

Undrar lite..
Finns det några risker med att bli gravid trots p-piller? Hörde om en som fick utomkvedshavandeskap när hon blev gravid medan hon åt piller. Är det ökad risk för det?

Känner mig inte så orolig, det verkar trots allt inte alltför ovanligt med graviditeter fast piller, men tänkte höra om någon vet?!
 
Sv: Gravid...

vet tyvärr inte, läs på bipacksedeln för ppillrnea (kanske går att läsa på apoteket.se?) annrs tycker jag att du ska ringa och fråga ist för att oroa dig
 
Sv: Gravid...

Det var visst ingen som helst fara :) Ingen ökad risk på något sätt iaf.
Ringde och pratade med MVC och bokade tid för inskrivning.
Det här är spännande!!
 
Sv: Gravid...

Jag käkade ju p-piller första 8 veckrna, så jag frågade läkaren om han trodde att det skulle påverkat fostret, men han sa att det inte spelade någon roll.

Det enda jag är konstant sugen på är klementiner :love::love:
 
Sv: Gravid...

Jag kan berätta för dig :p Att jag är hemlig är ju för att jag inte vill att personer som jag känner IRL ska få veta vem jag är ännu ;) Skickar ett pm :D
 
Sv: Gravid...

åhh Grattis vad mysigt........går oxå i bebistabkar.......:confused:
 
Sv: Gravid...

Åh vad nyfiken jag är...

...och GRATTIS :banana:

Det tog jätte lång tid innan jag verkligen fatta att jag var gravid, och ännu längre för sambon. Det är snart 1 år sen jag hade min sista mens :D men det känns faktist som igår!
 
Sv: Gravid...

Först vill jag säga GRATTIS! Om ni väljer att behålla barnet så är det verkligen en spännande tid framför er.
Jag var själv ganska kluven när jag testade positivt och det tog ett tag både för mig och sambon att känna att vi verkligen kunde glädja oss åt det fullt ut. Timingen var rätt kass hos oss också. Vi hade båda precis sagt upp oss från våra fasta anställningar och flyttat till Norge och visste inte hur länge vi skulle bli kvar där.
Hann vara där i lite mer än 2 veckor så testade jag positivt och allt kändes jävligt kaotiskt.
Men nu är vi hemma igen, jobbfrågan har löst sig och nu är vi sååå lyckliga över våran kommande bebis. :love::bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vaknade strax innan kvart över 02 och kände hur det gjorde ont i mitt högra bröst. Men det tog en liten stund innan jag reagerade. Det...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: gråvarg
·
Övr. Barn Jag är för tillfället väldigt uppgiven, så det kanske blir lite rörigt. Sedan graviditet nr 2 har mensen helt ballat ur. Alltså...
2
Svar
32
· Visningar
3 371
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 640
Senast: Suspiria
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 092
Senast: Meibla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp