Gravid....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Har gjort några tester från apoteket för att jag ville skaffa mini-piller och upptäckte att jag är gravid. Väldigt chockerande faktiskt och inte alls väntande då vi har haft kondom och inte märkt att den inte varit ok....

Har funderat på abort men nu beslutat mig för att behålla barnet. Blir betydligt jobbigare än med mina två pojkar men jag kände att jag inte kunde göra abort.

Ska till MVC i veckan och antagligen kolla hur långt jag gått... för det har vi absolut ingen aning om.

Upptäckte för någon dag sedan att jag nog har foglossning och den är jävlig om jag ska vara helt ärlig. Kan inte vända mig i sängen utan att det gör rejält ont och att bära saker är jättejobbigt, för att inte tala om att gå. Trodde att det skulle bli bättre av att jag rörde på mig men det blev bara värre.

Nu undrar jag lite om foglossning; hur lindrar man? vad ska man akta sig för, tex olika rörelser som inte är bra osv. Hade foglossning med båda barnen tidigare, men inte så här illa och det är trots allt 3 år sedan jag var gravid senast!

Fram med era bästa tips, är ni snälla!
 
Sv: Gravid....

Åh, var det inte det jag trodde :angel:


Har du bestämt att behålla barnet så önskar jag dig lycka till!
:)
 
Sv: Gravid....

mimus skrev:
Åh, var det inte det jag trodde :angel:


Har du bestämt att behålla barnet så önskar jag dig lycka till!
:)
Men jag har gjort ett test tidigare som då var negatvt så jag trodde verkligen inte att jag var gravid.

Abort känns bara så fel för mig och jag skulle verkligen ångra det och må dåligt av det, men jag har verkligen funderat dag som natt över det här. Inget lätt beslut inte.
 
Sv: Gravid....

Grattis Enya!! :)

Klipper lite från nätet angående foglosning:

Du kan själv minska dina besvär och smärtor genom att:
-Undvika, i mesta möjliga mån, rörelser som gör ont.
-Stå stadigt på bägge fötter och med tyngden under hålfoten, det vill säga lika mycket tyngd på främre trampdynan som på hälen.
-Vid alla rörelser du gör, om du sätter dig, reser dig eller vänder dig om, måste du tänka på att göra det med samlade ben, det vill säga hålla ihop knäna.
-Lägg och sätt dig på rätt sätt. Res dig från liggande ställning genom att rulla runt på sidan med samlade ben. Kom upp till sittande genom att skjuta ifrån med armbågen och andra handen. Ha gärna en kudde mellan knäna och underbenen hela tiden.
-Du får inte vrida kroppen med fötterna "fast" i golvet. Låt hela tiden näsan följa dina skospetsar. Du "trippar" alltså runt när du vänder dig.
-Gärna "vagga" som en anka när du går, ty det är ett sätt för kroppen att minska belastningen på fogarna/bäckenlederna.
-Gå med korta steg.
-Cykla hellre än gå. Undvik långa promenader (längre än 30 min).
-Vid trappgång, gå som ett barn. Sätt båda fötterna på samma trappsteg.
-Sitt aldrig i djupa soffor eller stolar.
-Lägg inte det ena benet över det andra när du sitter.
-När du ligger på sidan, ha en stor kudde mellan knäna. Sitt alltid ner när du tar på byxor, strumpor och skor, detta för att inte fresta fogarna.
-Använd skor som sitter stadigt på foten, för att undvika vrickningar och dylikt (detta påfrestar fogarna). Höga klackar och träskor bör undvikas.
-Knip i bäckenbotten upprepade gånger under dagen. Detta är ett måste. "Knipmuskelaturen" hjälper till att hålla ihop bäckenet.
-Prova att stödja/hålla samman bäckenet med hjälp av ett brett skärp runt höfterna. Du kan självklart också få utprovat ett stödjande bäckenbälte hos sjukgymnasten.


Har själv jätteont av foglossningen, speciellt då vi jobbar långa pass på jobbet.
Har skaffat nåt "bamseresår" som jag har under "spänt" runt bäckenet, mellan byxorna och trosorna. Det "stöttar upp" höften och är alldeles underbart skönt. Det hjälper dock inte hur länge som helst.
 
Sv: Gravid....

Så var det officiellt här också. Vännen, detta blir tufft för dig. Du vet det och vi har pratat mycket om det.

Det fantastiska är att vilket beslut du än hade fattat så hade det varit rätt och du hade inte ångrat dig.

Måtte pappan börja inse vad ordet "ansvar" betyder!
 
Sv: Gravid....

Om du verkligen vill detta så Grattis!

Tänker inte komma med pekpinnar eller annat bara en lyckönskning.
Jag hoppas verkligen att allt går bra.
Önskar verkligen att han växer upp ja F alltså, och inser att det är dax att mogna nu och bli vuxen!
Det är inte en lättuppgift du har framför dig.

Styrkekramar....
 
Sv: Gravid....

CillaW skrev:
Så var det officiellt här också. Vännen, detta blir tufft för dig. Du vet det och vi har pratat mycket om det.

Det fantastiska är att vilket beslut du än hade fattat så hade det varit rätt och du hade inte ångrat dig.

Måtte pappan börja inse vad ordet "ansvar" betyder!
Du tror att vilket beslut än jag tagit hade varit det rätta? Jag är inte så säker på det. Abort har aldrig varit ett alternativ för mig själv och att ens behöva fundera i de banorna var väldigt jobbigt.

Jag vet att det blir tufft; men blir det inte det alltid när man skaffar barn? Jag vet att det är skillnad på tre barn och på två och att det är jobbigare med tre, men på samma gång tror jag att det kommer att gå bra. Pojkarna kommer att vara nästan 5 och 3 år när det föds och de har inte blöja, napp eller välling längre någon av dem. Dessutom sover båda bra på nätterna och är lite mer självgående, vilket jag tycker är tur. Det kunde varit värre försöker jag tänka, även om jag VET att det inte blir lätt.

Den blivande pappan håller på att växa upp, skulle jag tro. Att han blir en bra pappa är jag nästan säker på, då han tar hand om pojkarna som om de vore hans egna och det gör han bra. Där är inget att klaga på alls utan han är en bra bonuspappa till dem.
 
Sv: Gravid....

Till alla: tack!:bow:

Det är bra att ni inte kommer med pekpinnar och dylikt då det inte förändrar mitt beslut. Många här har försökt tala om för mig tidigare att jag ska lyssna på min egen inre röst när det gäller svåra beslut- och det är just det jag gjort i detta fallet. Det är lätt för den som inte sitter i situationen att ha åsikter och se "nyktert" på saken, men inte lika lätt för den som har alla känslorna och funderingarna.

Jag tror att mitt beslut är det rätta och jag tror att det kommer att gå bra, varför tro nåt annat? Även om F och jag kanske inte komemr att leva tillsammans så är vi överrens om att barnet komemr först och att våra känslor för varandra kommer sist. Men som sagt, det har inte varit ett lätt beslut för någon av oss.
 
Sv: Gravid....

Enya skrev:
Du tror att vilket beslut än jag tagit hade varit det rätta? Jag är inte så säker på det. Abort har aldrig varit ett alternativ för mig själv och att ens behöva fundera i de banorna var väldigt jobbigt.

Ja, det tror jag.
Hade du valt abort hade det varit jobbigt känslomässigt, men ditt liv hade blivit annorlunda och du hade inte ångrat dig.

Och när du nu inte väljer abort kommer du inte heller att ångra dig, eftersom ytterst få ångrar ett barn som väl finns, och som inte kan rå för vilken pappa det har. Men det kommer att bli tufft för dig.

Och du vet vad jag anser om pappan.

Kram.
 
Sv: Gravid....

CillaW skrev:
Ja, det tror jag.
Hade du valt abort hade det varit jobbigt känslomässigt, men ditt liv hade blivit annorlunda och du hade inte ångrat dig.

Och när du nu inte väljer abort kommer du inte heller att ångra dig, eftersom ytterst få ångrar ett barn som väl finns, och som inte kan rå för vilken pappa det har. Men det kommer att bli tufft för dig.

Och du vet vad jag anser om pappan.

Kram.
Att det bkir tufft håller jag med om! Men jag tror att jag valde det bästa alternativet.

Just nu funderar jag på att sjukanmäla mig på jobbet. Har så ont i kroppen och märkte i måndags att jag BARA gör rörelser som gör ont ju. Jättetrist är det faktiskt. Men jag tror jag försöker jobba i dag för sedan är jag ledig torsdag,fredag,lördag,söndag och måndag :banana: Egentligen är det tur att jag bara jobbar 40 %. Hade inte orkat mer just nu rent fysiskt.:eek:
 
Sv: Gravid....

Tack för ditt långa innehållsrika svar!! Precis vad jag letade efter ju:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Modest
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 795
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 020
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp