Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

YvonneL

jag tror att jag är gravid.
Väntar på min mens, ska ha den till veckan.
Jag har fått lite svullen mage, blivit lite illamående och har fått ömma bröst.
Kan man känna av dessa symtom så tidigt i en graviditet?
Vad tror ni?
 
Sv: Gravid?

Det kan man säkert, och lika säkert kan det vara inbillning..
Jag brukar få symptomen när jag är lite nojig (vill inte ha barn, har p-stav så jag borde verkligen inte behöva bli nojig)
 
Sv: Gravid?

Jag eller vi använder inget preventivmedel sedan vår son föddes för snart 6 år sedan.
 
Sv: Gravid?

ja, det kan man ju säga och jag vet att senast vi hade sex var 4 och 5 december och min mens slutade den 29 november.
Vet du när det är som säkrast att göra en grav.test? Ska jag kanske vänta tills efter det att jag skulle ha haft mensen?
 
Sv: Gravid?

Japp, man kan känna gravsymtom tidigt, det är typiska tecken du har, men det är väldigt individuellt. Kommer du ihåg hur det kändes när du var gravid sist? Men det klart, varje grav är unik, det kan vara väldigt stor skillnad för samma person. Hos BM kan du testa när mensen är 10 dgr försenad, test man köper på apoteket kan man testa samma dag man väntar mensen.
Hoppas du får det testresultat du önskar! :)
 
Sv: Gravid?

Hej igen YvonneL!

Kan ju hålla mig till denna tråden :D

Vill du vara gravid? Eller är det bara; ooooppss?;)

De testen man köper på apoteket kan man testa med redan samma dag man förväntar mensen. (Glöm inte att testa med morgon-urinen, så det är koncentrerat HcG , om det är ngt :))

Jag hör av mig när jag vet mer (söndag):D
 
Sv: Gravid?

tja låter ju som om du prickat ägglossningen... så chansen för graviditet är ju ganska stor då antar jag :) vet inte om ni försöker eller inte att få barn... men önskar lycka till!
 
Sv: Gravid?

Chansen är ungefär 20 % att bli gravid vid oskyddade samlag. Så det är större sannolikhet att det INTE är en graviditet (om man bortser från att trådskaparen har symptom). Tydligen kan man få symtom så tidigt! Som någon skrev innan är det dock vanligt med "skengraviditeter", framför allt för de som verkligen hoppas på att bli gravida.

/En som kämpar med försök till graviditet...
 
Sv: Gravid?

Hej igen
Jag har inte testat mig än och jag har eller hade inga planer på att bli gravid i dagsläget.
Jag har bara sagt att om jag blir gravid så var det väl meningen att jag skulle bli det.
de enda symtom som känns lika denna gång som förra, är att jag blir illamående när jag ska dricka kaffe och en stund efter.
Den konstanta illamående känner jag inte av på samma sätt när jag drog ner på kaffet ifall jag nu är med barn, annars kommere och går denna illamåendet. Men jag har kvar mina ömmade bröst och min mage är svälld som när jag väntar mens fortfarande.
Vi får se om mensen kommer eller inte när den ska komma, återstår att se. Om det nu är så att jag är gravid så kommer detta barn att bli hjärtligt välkommen, eftersom jag skulle gärna vilja ha två barn.
 
Sv: Gravid?

I början av min graviditet blev jag helt plötsligt illamående bara jag kände kaffelukt, mitt morgonkaffe jag bara varit tvungen att dricka under alla år fick utebli. Det jobbiga var bara att jag är en riktig kaffetunna i vanliga fall och nu när ingen visste tittade de lite på mig när jag tackade nej till kaffe eller tog liten men ingen påtår... :D

Visst kan man känna syptom tidigt, jag kände ett tag innan jag gjorde testet. Var konstant illamående, fick springa på toa, trött, svullen mage, lite lätt mensvärk, osv..
 
Sv: Gravid?

Hur går det för dig? Tant Mens knackat på dörren än?:p

Ännu är ingen Tant kommen hit, men jag tror det kommer vilken dag som, gått med binda nu sen i lördags:D
 
Sv: Gravid?

IDAG känns det som om mensen är på g.:smirk:

Det var väl det jag visste :D

Men vi kör så det ryker nästa månad!:banana: :rofl:
 
Sv: Gravid?

tack för alla svar. Jag fick min mens 8 dagar efter det att jag brukar ha haft den. Jag har fortfarande en mage som är likadan som innan jag hade mensen, mina bröst ömmar inte nu men de är lite större än tidigare.
Jag testade två dagar efter det att jag brukar ha mensen och det visade negativt, jag ska göra ett nytt test nu när jag har haft mensen.
 
Sv: Gravid?

Ok, hoppas nästa test visar vad du vill att det ska va :bump:

Själv kör vi nu med ÄL-test, och varannan dags :banana: !

Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
25
· Visningar
2 630
Senast: Jahopp
·
Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 017
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 158
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
2
Svar
21
· Visningar
1 786
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp