Gravid trots negativt test resultat?!!!

Z

zankari

Hej, tänkte bara höra om det är ngn annan som har varit eller är i min sits...:confused:

Har gått över tiden med 3 månader, ngt jag aldrig varit med om förrut. Men alla de test jag tagit säger att jag inte är gravid. Skall tillägas att jag har en ett år gammal son. Men har varit regelbunden sen han var två månader...

Har ett flertal graviditets tecken, men mår inte alls så dåligt som jag gjorde när jag väntade min son.
Undrar nu om det är möjligt att vara gravid trots negativa test, och om det är ngn annan som känner igen sig.:)

Ska givetvis gå till barnmorska, men vill gärna höra andra synpunkter än mina egna just nu:crazy:
Har inte funderat på fler barn, men nu när man började tro att man är gravid, så började hela "tänk om" tanke gången:D

Sv: Gravid trots negativt test resultat?!!!

Min kompis råkade ut för det,gjorde neg gravtest trots att hon var gravid när hon testade positivt så var hon i vecka 29:crazy:

Så kolla upp det med VUL snarast för att vara på säkra sidan.

Hade också en bekant som var i slutet av fjärde. Fått flera negativa provresultat när hon gick till läkaren och kollade så visst var hon gravid.

Hm, så man kan inte lita helt på grav test då...:cool: Har pratat med barnmorska men de ville inte gå vidare, utan sa bara att man kan lita på grav testen:mad:

Tänkte ändå försöka prata med dem igen måndag, ska se om jag kan göra ett VUL

Tack så jätte mycket för hjälpen:D

Försök få tag i RFSU:s graviditetstest, det är de känsligaste på marknaden.

Ska man tro mitt BF enligt UL och så räknar man på typ när jag hade ägglossning så testa jag positivt 8 dagar efter ägglossningen!

Tycker absolut man bör kolla upp varför mensen uteblir i 3 månader när de var normal innan. du behöver ju inte vara gravid, kan ju vara något annat fel oxå.
Men livmodern borde ju vara rätt stor nu, precis komma vid blygdbenet. Vet inte hur din kroppsform är men kan du inte känna? Har din BM känt på livmoderns storlek?

Hon var för övrigt ungefär i vecka 20 när hon testade neg. P-spruta klockrent var tredje månad i två år hade hon tagit också, den fungerade inte så bra uppenbarligen.

Jag skulle söka hjälp för utebliven mens ist - så får du komma till en läkare som kollar igenom livmodern :idea:

En vän till mig testade negativt 3 ggr. Inte förrän hon åkte till akuten med misstänkt inflammerad blindtarm upptäcktes fostret, då var hon i vecka 24.

Vad jobbigt! Säger som de andra, sök för utebliven mens ist, det kan ju ha hänt nåt i kroppen också! En vän till mig hade fått en cysta och mensen uteblev. Det var som tur var inget farligt, men man vet ju aldrig. Lycka Till!

Zankari hur har det gått? Har samma problem här. Ingen mens men heller inga positiva tester så det mesta känns hopplöst just nu :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 105
Senast: Meibla
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 346
Senast: Tramptass
·
N
Övr. Barn Frågar på detta forum eftersom jag antar att de flesta här har läst en grav test ngn gång... Bakrund: Hade vid ett par tillfällen...
2
Svar
24
· Visningar
8 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat