Gravid trots negativt grav.test?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mayara

Har någon varit med om det av er här? Har ett barn innan och har känt mig gravid i över en månad. Gjorde testet preg för 3-4 veckor sedan och det var negativt. Känner mig dock fortfarande allmänt konstig (illamående, yrsel, ömma bröst, TRÖTT m.m.) och har inte fått mens än fast jag brukar ha den i början av månaden... Hade en liten blödning i slutet av oktober tror jag. Är det vanligt att man får små blödningar fast man är gravid? Får nog köpa ett test av annat märke och prova det...

Tacksam för svar! Mayara

Sv: Gravid trots negativt grav.test?

Ja då, jag använde RFSUs gravtest (finns att köpa på matvarubutiker osv), några dagar efter förväntad mens. Det visade negativt. När jag ännu inte fått någon mens efter ca två veckor köpte jag Preg och det visade positivt. Jag hade tydligen inte tillräckligt höga nivåer hCG i urinen för att det skulle ge utslag första gången. Vänta några dager till och använd morgonurin när du testar, så kanske du får ett säkrare svar. Det är individuellt när nivåerna av hCG blir tillräckligt höga för attd de ska kunna detekteras med ett test, men de allra flesta har tillräckliga nivåer ca en vecka efter förväntad mens. Små blödningar kan förekomma trots att man är gravid.
Lycka till!
/A

japp. Jag gjorde två negativa test. Det tredje och positiva var i v.8. Hade gjort tre test då i följden av en månad bara, så nog var jag gravid de andra gångerna också!

Men var som sagt noga med sista gången att verkligen göra det på morgonen och inte kissa innan jag gick och la mig osv.... men det blev inget klart blått streck då heller... men barn blev det :banana:

Japp! Gjorde två "hemmatester" som visade negativt, tredje testet hos farbro doktorn visade positivt!!!

Jag testade med Clearblue igår, visade också negativt, så mensen bör väl komma vilken dag som helst... Men jag har inte testat med morgonurin någon av gångerna, det står ju att man kan testa när som helst på dygnet. Hur som helst lär det väl visa sig hur det står till i sinom tid... /M

Har fortfarande inte hänt nåt... Hur stro tror ni att chansen är att två test visar fel? Skall jag ringa MVC och kolla där eller har de samma test? Hur kollar doktorn? Blodprov?

Vi är ju minst två här som gjort minst två negativa test.
Antingen testar du på morgonurinen eller så ringer du till mvc!
Det står när som hellst, men jag vet att de rekomenderar morgonurin även på mvc!

Och de tar också urinprov vanligtvis för den delen!!

Jag hade också så när jag vänta min dotter.
Alla test jag gjorde var negativa, även de hos barnmorskan, inte förrän i v. 10 visade testet positivt.

Sen vet jag inte om följande "problem" hör ihop, men jag fick aldrig några värkar, när jag kom in för en igångsättning var jag dock öppen 4 cm, och sen fick jag aldrig någon mjölk, så jag kunde amma!, jag satt och pumpa och pumpa, det kom en droppe, så min dotter fick ersättning redan på BB

Det senare låter ju inte så roligt om det nu är så att vi väntar barn.

Jag ska ringa till MVC idag tror jag... Är litet rädd för att det inte ska vara något för jag hoppas så, samtidigt vill man ju veta så man inte sätter i sig något som kan skada barnet. Har dessutom så :devil: ont i mitt högra ben, precis som ischias, vilket det kanske är, men kan det, om jag är gravid, vara foglossning redan? Nu blir jag helnojjig!! Mayara

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 918
Senast: Enya
·
Hundhälsa Gripa har under en tid (svårt att säga exakt när det började då hon tagit det ganska lugnt I våras och tidigare I somras) varit lite...
2
Svar
20
· Visningar
2 699
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Sitter med lite panik här. Har länge haft problem med jättemycket mensvärk och försökt bli utredd för endometrios då jag har haft...
Svar
3
· Visningar
1 165
Senast: Triangul
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 178
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17