Gravid trots neg. test?

H

heylan

Hur många av er visade sig vara gravida trots negativt svar på test? När i sådana fall gjorde ni testet? (hur snart efter utebliven mens, efter begynnande symptom etc)
 
Sv: Gravid trots neg. test?

Fick neg idag. Två dagar efter beräknad mens. Har annars väldigt regelbunden förutom en dag sen förra månaden.

Inga symptom på nånting. Kanske hade ÄL senare, men då finns fortfarande chansen till grav.
 
Sv: Gravid trots neg. test?

Jag gjorde 3 dagar innan förväntad mens. Enligt clearbluetestet kunde man göra det, men då var det negativt....fast egentligen var jag gravid redan då.
 
Sv: Gravid trots neg. test?

när jag testade tidigt, samma dag jag skulle fått mens, så fick jag ett jättesvagt streck, men även om strecket är svagt så är man ju gravid. Men jag tyckte att det var väldigt förvirrande med det där svaga stecket, på nåt sätt hade jag förväntat mig ett ja eller ett nej, inte ett så osäkert budskap.

Med dagens känsliga tester tror jag att det är väldigt ovanligt att man typ en vecka efter förväntad mens fortfarande inte får något utslag på stickan om man verkligen är gravid. Det finns ju enstaka kvinnor som inte får upp hcg-nivåerna tillräckligt för att det ska ge utslag men testerna är ju till 99% säkra. Vissa tester är ju så känsliga (clearblues tex) att man kan testa flera dagar före mens och få besked.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
25
· Visningar
2 545
Senast: Jahopp
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 091
Senast: Bexzor
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 009

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp