Gravid och funderingar och allt mojligt

micaelathegreat

Trådstartare
Jag testade positivt i fredags till min och pojkvannens stora gladje. :love: Har gjort fyra test, tva i fredags, ett i lordags och ett i dag sondag. Alla positiva.

Jag har matt illa i ca vecka och kraktes i fredags morse pa jobbet (darav test pa kvallen). For nagon vecka sen hade jag flera anfall av yrsel och kande mig matt och fore det en period av illamaende. Jag slutade ata p-piller i slutet av mars och har sedan dess inte fatt min mens. Innan jag borjade ata p-piller sa var min mens otroligt oregelbunden sa jag har inte direkt reagerat pa att den inte kommit tillbaka. Daremot har jag kant av att jag har haft agglossning for nagra veckor sedan (?) men kan for mitt liv inte komma ihag nar det var.

Och nu till funderingarna.

Jag "kanner" mig inte gravid. Alltsa, jag ar sjukt illamaende, hungrig hela tiden men kan inte ata vad som helst for att jag har blivit sa otroligt petig nu. T.ex. sa far tanken pa kott mig nastan att krakas. Men jag kan liksom inte tro pa att jag ar gravid. Min mage ar lite svullen och jag kan inte langre dra in den sa mycket som jag har kunnat. Men anda. Det ar sa svart att forsta. Hur stor ar risken att jag inte ar gravid? Kan mina fyra test ha visat fel? Jag ar livradd for att det ska vara sa.

Jag ska ringa lakaren i morgon och boka tid. Jag antar att de tar ett blodprov for att se sa att jag verkligen ar gravid och sen da? Jag har ingen aning om hur langt gangen jag ar, hur lange far man vanta pa att veta det? Antar att det ultraljudet som visar det? Kanske svart att svara pa da det formodligen ar olika i olika lander men jag vill sa garna veta.

Hjalp. :p

Sv: Gravid och funderingar och allt mojligt

Om du tagit 4 positiva test så är du nog gravid! Grattis!

Ultraljud visar hur långt gången man är, sånt borde du väl kunna göra så snart som möjligt om du vill veta? :D

Vad stört för jag tänkte på dig igår!! :rofl:

Grattis vad skoj :laugh: :laugh:

Svar har du redan fått ser jag så jag hoppar över den delen ;)

Grattis, du ar nog gravid med 4 positiva test.

For din del ar det val till att bestamma dig om du ska ga via privat eller offentligt sjukhus. Hur lange har du bott har i Australien? Sjalv bor jag i Melbourne och vantar mitt forsta barn i Juli, vi har valt att ga den privata sjukvarden. Men jag har andra svenska vanner har nere som anvant sig av den offentliga sjukvarden. Bade ar tydligen lika bra...

Sjalv hade jag stenkoll pa min mens sa vi kunde rakna ut ankomst datum nar jag besokte min gp i v6. Nar jag borjde ga hos min forlossningslakare sa gjordes ett vul i v8. Mitt datum har inte andrats under de andra ultraljuden.

Lycka till...

krusan

Tack!

Vi kommer att vanda oss till den offentliga sjukvarden, iaf till en borjan. Vi har dock lite andra problem. Som det ser ut nu sa kan det bli sa att vi flyttar till Sverige innan forlossningen och eftersom min pojkvan ar australiensare sa maste vi igenom hela karusellen med nagon form av uppehallstillstand och sant. Det ska tydligen ta upp till 6 manader sa det kanns lite stressigt. A andra sidan sa kan det handa att vi valjer att stanna har och da ar det andra saker att tanka pa.

Men jag ar glad att du (och dina vanner) har postiva erfarenheter av sjukvarden har! Det kanns jattebra. :)

Oj, jag glomde andra halvan av problemet. Jag har bott har sen i mitten av mars. Jag ar har pa ett working holiday visa till en borjan, det gar ut i mars nasta ar. Tanken ar att jag ska soka permanent visum i januari men vi vet inte riktigt hur lang tid det kan ta. Sa det ar minst sagt mycket att fundera pa och kolla upp.

Tack! :D

Ja, jag hoppas verkligen att vi kan fa veta snart. Min kille ar mer orolig for att jag inte ska vara gravid men jag vill ju veta nar det ar dags (och givetvis att det ar pa riktigt ocksa). :D

Ett gravtest kan inte visa fel åt gravidhållet, dvs ett plus är ett plus och då är du gravid.

Däremot kan det visa fel åt andra håller, dvs testet visar minus men du kan vara gravid ändå.

Har du inte den blekaste om hur långt gången du är så får du nog göra ett VUL :)

G R A T T I S

Vet hur krangligt det var med visum ansokningarna... Sjalv sa ar jag gift med en aussie och vi bodde i England innan vi flyttade ner. Jag borjade med att ansoka om ett sk spouse visum, eftersom vi inte varit gifta langre an 2 ar sa fick jag bara ett temporart. Detta kan sedan uppgraderas till permanent visum efter 2 ar, min ansokning ligger hos immigrationsverket nu.

Om ni bara ar sambos sa kan du bara ansoka om ett sk de facto visum, vilket ocksa blir ett temporart men om jag inte minns fel sa uppgraderas det ocksa efter 2 ar. For mig tog det ca 4 manader att fa mitt forsta visum. Det ar mycket pappersarbete som maste fixas, lakar undersokning, poliskontroller etc.

Fast jag antar om ni flyttar till Sverige blir det likadant for din pojkvan, med pappersarbetet menar jag.

//Krusan

Vilken service att ha Krusan som berättar hur allt går till där nere!

Grattis till graviditeten, ett plus är ett plus är ett plus! Hur tänkte du att du skulle må för att "känna dig gravid"? Mer än att må illa då tänkte jag :) Det blir ofta mer scary i mitten, när man fortfarande inte har någon mage, inte mår illa och inte känner bebisen än. Men inte så mycket man kan göra något åt, bara att vänja sig, oftast går det bra och det kommer ut en frisk liten bebbe efter 40 veckor!

Hoppas det löser sig med visum och flyttar för er!

Haha, jag vet inte. Jag trodde val att jag skulle veta pa nagot omedvetet plan. Typ kanna och vara saker pa att det ar en bebis dar inne. Eller nat. Jag vet inte. Men idag ar magen liiite storre an igar och illamaendet haller i sig sa det ar val bara att inse att det finns en liten bebis dar inne. :)

Tack!

Liknande trådar

Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 215
Senast: Migo
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 375
Senast: Inglorion
·
Övr. Hund Lite drygt tva manader efter att vi avlivade var forra hund skaffade vi en ny hund. Vi fick hem honom i mitten av februari och han var...
Svar
16
· Visningar
2 003
Senast: Ravishing
·
Övr. Hund vi har antligen borjat tavla igen. Har ar de flesta tavlingar innomhus (tack och lov da det ar for varmt ute just nu) och pagar hela...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama