Gravid/mammabyxor

R

Raderad medlem 19815

Vad kan ni rekommendera för snygga mammabyxor? Jag är ute efter ett lite snyggare par som passar på kontor och helst inte för dyra. De enda jag hittat är Boob som nästan bara finns på nätet. Annars hittar jag bara jeans, leggings och typ mysbyxor med dragsko nertill. Det måste väl finnas några mer?? :confused:

Letade mig blå förra graviditeten men hittade ändå inga snygga. Det börjar bli lite akut för byxorna spänner redan ordentligt.

Sv: Gravid/mammabyxor

Grattis! När är det dags?

Har du kollat på Bonprix? Jag vet inte vad de har just nu, men jag köpte ett par kontorsbyxor där när jag var gravid med L.

Jag hittade inga, utom ett par ganska obekväma jeans.

När jag skulle vara lite bättre klädd på kontor så körde jag på svart klänning (empirskuren mjuk från La redoute, ej mammaklänning, men den höll hela graviditeten ändå) och strumpbyxor och stövlar. Sådant har ju folk ändå för att se någorlunda klädda ut, även icke gravida.

Jag köpte mina på HM, helt ok svarta byxor som funkade på kontoret, rätt neutrala. Första månaderna så köpte jag helt enkelt några billiga byxor på MQ som var lite vidare i midjan, bra att ha efteråt också, för åtminstone för mig har det tagit några månader efteråt innan jag kommit i mina vanliga byxor.

Mamalicious och pop har också helt ok byxor, men lite dyrare, så de köpte jag begagnat. Man använder dem ju såpass kort tid att de inte hinner bli utslitna innan man växer ur dem, så andrahandsmarknaden är rätt bra.

Tack! Det är tidigt ännu, vecka 10 eller 11, men byxorna börjar som sagt redan spänna... Förra gången kunde jag ha mina vanliga byxor till v.20 med en liten gummisnodd vid byxknappen.

Nej, har inte kollat bonprix, tack för tips.

Klänning funkar absolut! Det har jag ibland gravid som ogravid. Men jag gillar byxor bättre.

Jag var på H&M och rafsade runt flera gånger sist. Men hittade mest mysbyxor eller så var min storlek alltid slut så jag tröttnade.

Hade två par byxor från PoP men det var jeans och jag sålde dem sen för de var för stora. PoP har slutat med mammakläder men ska absolut kolla PoP och Mamalicious begagnat.

En kollega var in på åhléns och köpte ett par byxor som skulle matcha kostymen. Jag själv har inte behövt köpa några mammabyxor än och tänker inte göra det sista 2 veckorna heller om jag får bestämma så jag har tyvärr inte mycket bättre koll på utbudet än så.

Syrran köpte ett par snygga svarta gravidchinos på H&M förra året, det borde finnas nåt liknande nu.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Kläder & Bli fin Är jeansleggings helt omodernt? Alltså leggings som ser ut som jeans/i jeanstyg. Jag kan ju pga bruten arm inte klä på mig någon slags...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 664
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är faktiskt riktigt imponerad. Mina förväntningar överträffades uppenbarligen. Jag fick ett tips om att det finns en webtjänst där...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 571
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter