Gravid katt?

1

1Zelda

Jag fick för ca en månad sen hem en liten honkatt som jag skulle gissa är ca 6 månader. Förmodligen är det en person som flyttat ifrån katten eftersom ingen svarade på min annons eller mina lappar. Problemet är att hon efter ca två, tre veckor blev mycket rundare om magen och spenarna blev större, dock inte mjölkfyllda eller svullna. Min syster sa att spenarna på hennes katt såg ut så när den skulle få ungar. Nu har katten dessutom blödit från slidan i ca två dagar, bara droppar morgon och kväll och i dag kom det inte blod men någon konstig beigebrun flytning. Katten är pigg som vanligt så jag undrar om det är ungar på g eller om det kan vara annat fel, i så fall måste jag ringa vet!

Sv: Gravid katt?

jag skulle ringa vet imorgon bitti och lata honom/henne fatta beslutet om det ska vara sa eller inte. om det inte ska vara sa sa later det ju ganska allvarligt att hon bloder, men eftersom en katthona ar draktig i ca 65 dgr later det nog snarare som att kattungarna ar pa g? som sagt ring anda sa du vet vad du ska gora ifall hon snart ska foda, for att hjalpa henne da.

Låter inte normalt kontakta en veterinär omgående skulle jag vilja säga!!!!!

Hej,
En ung honkatt jag hade när jag var yngre fick (vid runt 10 mån) livmodersinflammation och läckte blod etc... Hon kastrerades omgående och blev bra. Minns inte om hon blev rundare eller fick stora spenar...bara en tanke...

Ta katten till veterinär! Det kan vara en infektion, som kan vara livshotande.
Är hon dräktig kan det vara ett dött foster eller liknande. Som sagt, jag skulle omgående ta katten till veterinär

Eftersom ni inte riktigt har koll på när hon ska föda tycker jag att ni ska ta henne till veterinär. En flytning behöver inte vara farlig, det skulle kunna vara slemproppen som gått om det är dags för henne att föda inom de närmsta dagarna... men det är omöjligt för oss här att bedöma så ring veterinären.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·
Katthälsa Vår katt M har börjat kräkas lite för ofta för att det ska kännas bra. Det har kommit långsamt, så det finns ingen uppenbar "då började...
Svar
17
· Visningar
5 971
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 151
Senast: Raderad medlem 94602
·
Katthälsa Startar en egen tråd istället för att ta över en annan tråd jag började skriva i. :D Jag funderar starkt på att skaffa katt! :banana...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama