Gravid, ful och tråkig..

Sv: Gravid, ful och tråkig..

Nä aldrig mer hoppas jag :p Nä jag jobbar på att komma tillbaka till formen jag hade innan jag belv gravid :)

Jag känner mig inte fet... är ju rund sen innan och nu börjar magen puta lite extra men jag bara längtar tills den växt mer så den blir fin under kläderna.

Däremot är jag så hopplöst trött. Var det i början med och alla sa att det går över. Och ja, det går säkert över om man sover som man ska men jag har stora problem med sömnen just nu. Är jag inte kissnödig och måste upp för det är det miljoner tankar som flyger omkring, eller sambon som kommer hem från jobbet vid ett-tiden på natten (eller att han snarkar :mad:). :grin: Minns inte när jag sov en hel natt utan att vakna en enda gång. Eller ens bara två gånger.

Alla säger att det är nu man ska må så himla bra och så gör jag inte det och blir stressad över det... Har dålilgt samvete eftersom jag inte orkar med hästen lika mycket. Upptäckte idag att det var jobbigt att böja sig in under magarna på hästarna för att spänna maggjordarna (hade insläpp i stallet och hann känna efter vid tiotalet hästar). Hur blir det då när magen faktiskt växt mer? :eek:

Nåja, den som lever får se och hur som helst så är det ju helt klart värt det den dagen man har sin lilla bebis på bröstet.

Däremot är jag så hopplöst trött. Var det i början med och alla sa att det går över. Och ja, det går säkert över om man sover som man ska men jag har stora problem med sömnen just nu. Är jag inte kissnödig och måste upp för det är det miljoner tankar som flyger omkring, eller sambon som kommer hem från jobbet vid ett-tiden på natten (eller att han snarkar :mad:). :grin: Minns inte när jag sov en hel natt utan att vakna en enda gång. Eller ens bara två gånger.
Hur långt är du gången?
PÅ din beskrivning låter det som att du ännu inte passerat perioden när man måste kliva upp och kissa några gånger/natt och fortfarande är aptrött dygnet runt.
Vänta några veckor till så slipper du gå upp och kissa och tröttheten kommer vara som bortblåst. :idea:

Är i v 19 nu, kissnödigheten har bara ökat med tiden och inte tror jag det blir bättre när bebisen ligger och trycker sen. :D

Man har en period i mitten av graviditeten när fostret faktiskt inte trycker på blåsan. Sen återkommer det på slutet när utrymmesbristen börjar ge sig till känna...

(jag är gravid med min fyra, så jag kan intyga att det verkligen ÄR så...)

När kommer den perioden då, för den längtar jag verkligen efter kan jag lova :)

Jag är i v.25 och få fortfarande springa på toaletten några ggr nattetid ?

*halvknapp*

Tänk vad olika det kan vara!! Jag har kanske varit upp och kissat på nätterna 5 gånger. Under hela graviditeten!
Går in i v. 33 (?:eek:) idag.

Ja precis min tanke, att alla graviditeter är olika ;)

Min kusin som gått på dagen lika länge som mig behöver inte kissa längre på nätterna ( max 1 gg )

Men jag somnar om direkt så jag tycker inte det är så jobbigt faktiskt ...

kl

Jag hade inte alls något ökat kissbehov i början av graviditeten, inte i mitten heller faktiskt, men nu sen några veckor tillbaka är det ju helt hopplöst! Jag lovar att jag är uppe MINST sju gånger varje natt! Så är det inte förvärkar som håller mig vaken så är det kisseblåsan :D Jag börjar faktiskt känna mig lite trött och vill ha ut bebisen NU (fast egentligen vill jag vänta till 2009)!

//Julia

kl

Jag hade inte alls något ökat kissbehov i början av graviditeten, inte i mitten heller faktiskt, men nu sen några veckor tillbaka är det ju helt hopplöst! Jag lovar att jag är uppe MINST sju gånger varje natt! Så är det inte förvärkar som håller mig vaken så är det kisseblåsan :D Jag börjar faktiskt känna mig lite trött och vill ha ut bebisen NU (fast egentligen vill jag vänta till 2009)!

//Julia

Jag märker inte heller av något överdrivet kissande, dock vaknar jag på morgonen med världens tryck på blåsan och måste kissa BUMS, men det är inget jag blir väckt av på natten. Än i alla fall :p

Jag är i v 16+2 och jag känner mig precis som du. Dessutom passar inga av mina kläder längre och jag har börjat leta mammakläder men inte heller de passar som de ska, jag har en konstig kropp. Så jag känner mig smått uppgiven. Köpte upp klänningar att ha när jag ska någonstans då det är det enda som passar men hemma blir det mest mjukiskläder och detsamma i stallet...så glamourös är man ju rakt inte ;). Men efter ultraljudet igår så känner jag ändå att jag kan vara "ful" i 9 månader för det kommer betala sig sen...

Illamåendet kommer förhoppningsvis gå över, jag mådde också skit ett tag och det har börjat att lägga sig nu. Så när det går över kan du ju göra något för dig själv, köp en ny klänning och klipp dig i en ny frisyr så blir du kanske inspirerad att börja göra dig fin igen.

Nu följde jag ditt råd, och unnade mig lite 'godsaker' när jag var och handlade idag. Några nya (och storlek STÖRRE) leggins, tjocka långa stickade strumpor och nytt smink! Det kändes riktigt kul att bara handla lite åt mig själv, annars är det alltid hästarna som jag spenderar mina pengar på :love: (Dock kommer jag nog alltid tycka att det är roligast att köpa nya täcken till hästarna :love: )

Nu när jag ändå går sjukskriven, kan jag ju försöka att ta lite extra hand om mig själv, och förhoppningsvis må bättre med mig själv, då blir det roligare för sambon med :D

Hej!
Jag är i vecka 12+5 känner mig helt hopplöst trött, har varit förkyld i snart 3 veckor och började må illa på kvällarna för ca en vecka sen. Jag slutade jobbet tidigt i tisdags och tänkte att nu ska jag fixa en massa saker i eftermiddag men istället somnade jag på soffan och vaknade inte förrän sambon kom hem vid 17-tiden :angel:
Fick för mig att ta på mig mina ridbyxor som jag jag inte haft på mig sen i början av oktober och då insåg jag att jag växt mer än jag trodde gick inte ens med våld att knäppa byxorna utan fick åka med dem oknäppta med en lång jacka över :)
Känner mig i övrigt glåmig,tråkig,finnig..och lite gnällig

Hej!
Jag är i vecka 12+5 känner mig helt hopplöst trött, har varit förkyld i snart 3 veckor och började må illa på kvällarna för ca en vecka sen. Jag slutade jobbet tidigt i tisdags och tänkte att nu ska jag fixa en massa saker i eftermiddag men istället somnade jag på soffan och vaknade inte förrän sambon kom hem vid 17-tiden :angel:
Fick för mig att ta på mig mina ridbyxor som jag jag inte haft på mig sen i början av oktober och då insåg jag att jag växt mer än jag trodde gick inte ens med våld att knäppa byxorna utan fick åka med dem oknäppta med en lång jacka över :)
Känner mig i övrigt glåmig,tråkig,finnig..och lite gnällig

Välkommen i klubben :D
Dessutom ser det ut som att vi ska ha samtidigt. Jag har BF den 30 Juni 2009!
(Blev flyttad två dagar på UL i tisdags, annars var det 28 Juni 2009)

Jag kan bara hålla med de andra och tipsa om leggins, nu när du inte känner att du får plats i dina vanliga byxor. Det är med sorg i hjärtat som jag lägger mina jeans på hyllan, jag har ALLTID jeans :o Nu får jag bli leggins-bruden istället :p

tyckte om leggins innan som tur är men har även varit och lånat större jeans av mamma, vi är ungefär lika långa samt att jag fyndat mammabyxor för halva priset! Helt underbara byxor måste jag säga. Har varit och köpt nya strumpbyxor idag mina vanliga började att kasa ner hela tiden så jag uppgraderade en strl.
Har funderingar på att uppdatera håret med en färgning innan jul för det ser väldigt trist ut just nu...Hade en tid hos frissan för två veckor sen men blev sjuk och sen var det fullt surt nog så jag funderar på att ta saken i egna händer och fräscha till färgen och klippa mig efter jul.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka