Gravid, ful och tråkig..

B

babyfoal

ja.. så känner jag mig.

Jag kräker en hel del under morgonen och illamåendet håller i sig under dagen, så jag känner mig inte så pigg, därav orkar jag inte ta itu med mitt utseende.
Hur känner ni er?

Låg och tittade på VH1 nyss, och där stod Christina Aguilera och ålade sig i Dirrty videon, och jag kände mig ännu fulare :D

Har ni några tips på hur man får ork att ens orka tänka tanken att göra sig 'fin'. Tycker lite synd om min sambo som ska behöva se detta elände till flickvän. Har annars hört att folk säger att man lyser upp och blir vacker av att vara gravid.
Jag är grå, dassig och tradig.... :p

Hur mår ni och känner er? Vilken vecka är ni i?
Jag är i vecka 12+3.

Sv: Gravid, ful och tråkig..

Jag känner mig som en uppblåst strandad val med gigantiska dubbelhakor och vätska i hela kroppen. Fötterna är som fotbollar och jag vill knappt ens tänka på alla vackra åderbrock som jag fått på benen.

Nej, vacker är det sista jag känner mig. Har dessutom inte sovit riktigt på 3 nätter pga sjuk dotter och förvärkar så jag ser dessutom helt blek och hålögd ut...

Är i vecka 37 (36+2)

Jag är i v 16+2 och jag känner mig precis som du. Dessutom passar inga av mina kläder längre och jag har börjat leta mammakläder men inte heller de passar som de ska, jag har en konstig kropp. Så jag känner mig smått uppgiven. Köpte upp klänningar att ha när jag ska någonstans då det är det enda som passar men hemma blir det mest mjukiskläder och detsamma i stallet...så glamourös är man ju rakt inte ;). Men efter ultraljudet igår så känner jag ändå att jag kan vara "ful" i 9 månader för det kommer betala sig sen...

Illamåendet kommer förhoppningsvis gå över, jag mådde också skit ett tag och det har börjat att lägga sig nu. Så när det går över kan du ju göra något för dig själv, köp en ny klänning och klipp dig i en ny frisyr så blir du kanske inspirerad att börja göra dig fin igen.

Jag ser rent för jävlig ut, rejäl viktuppgång, ständigt småsvettig, svullen och jävlig.
Men sambon är söt ändå och tycker hela tiden att så får man faktiskt se ut när man är gravid, det är helt ok. Jag tycker nog mest synd om honom som ska behöva dras med synen av mig ;).
Jag är i vecka 35+3 nu, men alla kilon hänger envist kvar sen förra graviditeten så jag har egentligen ingen godtagbar ursäkt. Det blir väl Beachbabe 2025 eller så jag får sikta på ;).

KL

Jag sällar mig till klubben... :cry:
Jag är i V22
Jag känner mig som barbapappa ( eller mamma), orkar ingenting på kvällarna, urdåligt flås när jag ska ut med hunden och allt hemmajobb blir lidande för jag bara vill ligga i soffan och äta chips när jag kommer hem.
Inga kläder passar och det som ev går på sitter korvigt och allmänt fult. Har utväxt i håret och fasnat i tofsfällan.........

Nu känns det mkt bättre när jag fått gnällt av mig lite iallafall :)

Jag mår faktiskt bra nu och är i v.25, men det har varit en väldigt jobbig graviditet och då främst psykiskt..

Jag vet inte riktigt hur jag ser ut (haha), jag sminkar mig aldrig men det fungerar ändå med min hy ...

Jag klär mig bekvämt, men ändå hyffsat.

Är jag hemma blir det ett långlinne, inte ett gravidlinne( har massor i olika färger ) men med ordentlig stretch som jag köpt på Cubus (tips) och mysbyxor ..

Annars har jag en mängd med tunikor och långa stickade tröjor ( som den här: BILD ) och strumpbyxor, vilket är superbekvämt för magen ...

Men orken är inte densamma, sambon och hunden får helt enkelt anpassa takten till mig nu. Försöker iaf komma ut på en långpromenad per dag för jag tror det gör gott för både kropp och själ.

Vissa dagar känner jag mig helvissen och det är OK, man får känna så och det är inte alls fel ;)

Har ni några tips på hur man får ork att ens orka tänka tanken att göra sig 'fin'. Tycker lite synd om min sambo som ska behöva se detta elände till flickvän. Har annars hört att folk säger att man lyser upp och blir vacker av att vara gravid.
Jag är grå, dassig och tradig.... :p
Hur du känner dig och hur andra ser på dig är två helt skilda saker.
Väldigt många och ofta då männen som väntar barn med sina flodhästar till flickvänner/sambor/fruar tycker att gravida kvinnor är det vackraste som finns. Min egen make tycker att jag är ännu vackrare nu än vanligt - jag som tycker jag ser ut som, tja som min skära dansande flodis här intill, till vardags också...
Det är oftast i andra trimestern man mår som bäst, du får längta lite tills du kommer dit. :) Det är då man börjar njuta av att vara gravid, man känner fosterrörelser och många har en liten fin mage att stoltsera med - själv har jag en badboll redan nu, i vecka 23...

Känner mig inte heller som en hottie! Som tur är börjar jag 13 på dagarna så jag har ju några timmar på morgonen att vela på.. "orkar jag göra mig iordning eller skiter jag i det?", oftast orkar jag till slut. Hade jag börjat 8-9 hade jag sett ännu värre ut :D

Sen stupar jag i soffan efter hela 4 timmars arbete o känner mig bara klumpig, flåsar ganska bra när jag går på promenad osv! Det är otroligt glamouröst att vara gravid :angel:

Min sambo tycker däremot att jag är finare än nånsin, tur det :rofl:

24+3 här! (Och ja det känns bättre nu än vad det gjorde för några veckor sen :D)

KL

Jag sällar mig till klubben... :cry:
Jag är i V22
Jag känner mig som barbapappa ( eller mamma), orkar ingenting på kvällarna, urdåligt flås när jag ska ut med hunden och allt hemmajobb blir lidande för jag bara vill ligga i soffan och äta chips när jag kommer hem.
Inga kläder passar och det som ev går på sitter korvigt och allmänt fult. Har utväxt i håret och fasnat i tofsfällan.........

Nu känns det mkt bättre när jag fått gnällt av mig lite iallafall :)

Uppsatt hår har jag nog alltid nu för tiden :D Men utväxten dumpade jag tidigt genom att färga till min naturliga hårfärg då jag misstänkte att varken tid eller ork skulle finnas. Kändes mycket bättre, prova? :D

Igår på affären såg jag en fräsig donna runt 40 år kanske, med ursnygga designerjeans och högklackade stövlar i en skitläcker färg, smal och lång och doftade vagt av parfym. Sen jag då; makens skor i storlek 42 (kommer inte i några andra), broddar på dojjorna klipp-klopp-klipp-klopp (jäkla isgator överallt!), urfula randiga mammabyxor och gammal stoooor stalljacka med revor, gråa strimmor i håret som spretar åt alla håll...Flottiga glasögon, kan inte böja mig ned för att leta rätt på linserna, bryr mig fan inte heller. Snart v. 37! Håller på att gå in i hyllkanterna på affären för jag glömmer att jag är så fet.
Jag var avundsjuk på den fräsiga donnan och slank slokörad ut ur affären och beklagade mig för maken.

Men vet du en sak - den fräsiga donnan kanske är jätteavundsjuk på dig för att du är gravid och ska få en bäbis inom några veckor. Hon kanske är ofrivilligt barnlös och gråter blod inombords när hon ser dig som gravid - hur sunkig du än ser ut. Hon kanske gladeligen skulle ha gett dig både designerjeansen, klackstövlarna och en mille på bankkontot för att få byta med dig...

Men vet du en sak - den fräsiga donnan kanske är jätteavundsjuk på dig för att du är gravid och ska få en bäbis inom några veckor. Hon kanske är ofrivilligt barnlös och gråter blod inombords när hon ser dig som gravid - hur sunkig du än ser ut. Hon kanske gladeligen skulle ha gett dig både designerjeansen, klackstövlarna och en mille på bankkontot för att få byta med dig...

Fast när det gäller mig, så syns det ju inte ännu att jag är gravid..
Kräkningarna tar på mina krafter och jag ser ut som något en traktor har kört över, med ringar under ögonen och blek som en isbjörn..
Stackars sambon min, om jag REDAN ser ut såhär, hur fasiken ser jag då ut när jag börjar svälla.... :p

Jag tycker att ni beskriver er själva så härligt och från hjärtat, jag längtar tills jag också har en stor mage i vägen och blir anfådd bara av att svara i telefon :laugh:
Dock måste jag säga, att jag flåsar som en flock vildhästar, bara av att köra en skottkärra med hästskit ut till gödselhögen!! :eek:

Fast när du slipper kräkningarna så kommer du börja känna dig fräschare också. :)

Jo, det där med flåset kan jag skriva under på, jag själv undviker att gå extrarundor till övervåningen för att jag blir helt slut av det. Och detta har jag undvikit nära nog hela hösten...

Vad du skriver klokt då! :D
Både det här och förra...

Fast jag måste ändå sälla mig tillskaran med otrivsel.
Tjock och blek, trött och noll motivation.
Fast jag kan nog inte bara skylla på graviditeten :angel:
Är i v 27-28 nu.
Sambon håller inte med och jag misstänker att det nog är så som ameo skrev,
vad man själv ser och vad andra ser är helt olika.
Tittar man i magtråden ser man ju massor av vackra gravida :D

Här har du en till. ;) Jag är i v 21 nu, har inte gått upp störtmycket precis men en hel del verkar ha satt sig i ansiktet? :confused: Jag ser nästan alltid trött och sliten ut och när jag svettas luktar jag gammal oduschad tant. :cry:

Fast min man håller inte med mig, han tycker jag är jättefin. :love:

Jo, det där med flåset kan jag skriva under på, jag själv undviker att gå extrarundor till övervåningen för att jag blir helt slut av det. Och detta har jag undvikit nära nog hela hösten...

Åh vad jag käner igen mig där. Har flera gånger frågat min man varför vi inte köpte ett enplanshus istället:D.

kl

Eftersom jag också led av ett illamående från helvetet i början av graviditeten, vet jag precis hur oläcker, grå, dassig och hopplös man känner sig! Jag låg i princip på soffan i nio veckor, de sista veckorna grät jag för det var så hemskt. ALDRIG mer att jag skulle utsätta mig för något så hemskt igen!!! (tänkte jag då, nu minns jag det knappt :angel:)

Men när illamåendet släpper och magen så smått börjar synas så blir det ju en helt annan grej. För det första syns det att man är gravid och inte bara allmänt pluffsig, vilket ju är trevligt, och för det andra så är det väldigt många som mår bra i mitten av sina graviditeter. För mig släppte allt tillsammans med illamåendet. Jag har mått superbra hela graviditeten och bortsett från illamåendet i början har jag inte haft några krämpor alls. Jag känner mig fortfarande jättefin och visar gärna upp min fina mage! Jag klär mig inte i speciellt mycket mammakläder, här är det leggings, kjol, något långt formbart linne och en kofta som gäller. När jag är hemma och sölar åker dock mysbyxor och myströja på, men det gör de när jag inte är gravid också =)

I mitten av graviditeten hade jag världens energi och kände mig hur smidig och pigg som helst. Nu det sista är jag tröttare, men det beror nog mycket på mina förvärkar som håller mig vaken om nätterna... men jag känner mig ändå hyfsat fräsch och fin =) Men jag har inte heller så höga krav på mig och min söta man tycker alltid att jag är finast i världen, så det är bra! Visst börjar magen kännas lite i vägen, många saker är mycket bökigare att göra (ta på sig skorna, diska, städa, kratsa hovar etc) men snart är ju magen borta och i utbyte får man ett nytt litet liv som med all säkerhet är värd alla graviditetskrämpor i världen!

//Julia

Väldigt många och ofta då männen som väntar barn med sina flodhästar till flickvänner/sambor/fruar tycker att gravida kvinnor är det vackraste som finns. Min egen make tycker att jag är ännu vackrare nu än vanligt - jag som tycker jag ser ut som, tja som min skära dansande flodis här intill, till vardags också...

Jag tror de blir rejält hormonhöga de med. Åtminstone var det enda förklaringen jag kunde komma på när min sambo ett par dar efter förlossningen sa "Åh, du har en alldeles särskild utstrålning nu när du blivit mamma :love:" Jag var fortfarande uppsvullen av en massa vatten i kroppen, magen såg ut som en säck och mina bröst som jag gjort ett dåligt Tijuana boob job till GG-kupor. Så det var väldigt gulligt av honom att hitta dendär utstrålningen, skönheten finns i betraktarens ögon typ :)

Sådär känner jag min nu, fastän jag inte är gravid!

Jag kände mig såå snygg å sexig när jag var gravid :angel: och bara flåsa.
Nu har jag ju ingen anledning, jag är bara lat.

Men, jag ska färga håret idag hade jag tänkt och snygga upp mig! För jag ska ska titta på en lägenhet och eventuellt skriva kontrakt! :bump:

Jag var precis tvärt om! När jag var gravid var jag SÅ nöjd med min kropp :love: Jag kände mig så vacker...
Nu snart två år efteråt ser jag mest ut som en gammal dammig saccosäck :cry:
Men nya tider stundar! Jag ska bli snygg igen!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka