Gravid 8:e mån, osäker sambo som vill ha kontroll, hur hjälpa?

Smulu

Trådstartare
Funderar över hur jag kan hjälpa min sambo och samtidigt oss / vårt förhållande.

Bakgrunden är så här: Jag är gravid, slutade med p-piller i somras (båda visste att vi inte hade skydd) och det tog sig väldigt snabbt (kanske lite för snabbt jag hann inte få någon riktig mens). Vi (särskilt han) hann inte riktigt vänja oss vid tanken bebis, abort kom på tal. Nu är det en dryg månad kvar till beräknad födelse.

Min sambo tycker att det är först nu som det börjar synas att jag är med barn, på magen alltså.

Härom kvällen så låg vi i sängen och kramades, och då säger han lite lesset: Att han vill ha kontroll, syftandes på bebis bla.

Hur kan jag hjälpa honom?
 
Sv: Gravid 8:e mån, osäker sambo som vill ha kontroll, hur hjälpa?

Kontroll över vad då och hur?
Vill han bestämma över sitt eget liv? det kan man forsätta att göra efter man har fått barn..
Förklara lite mer..

Mvh
 
Sv: Gravid 8:e mån, osäker sambo som vill ha kontroll, hur hjälpa?

Tror han menar både kontroll över sitt eget liv men även kontroll över vad som kommer hända nu, bebis, bli 3 mm mm.
 
Sv: Gravid 8:e mån, osäker sambo som vill ha kontroll, hur hjälpa?

Han kan gå med i en pappagrupp, läsa böcker eller på nätet.

Det bästa sättet att ta kontroll över sig själv och en situation är att skaffa sig kunskap om situationen.
 
Sv: Gravid 8:e mån, osäker sambo som vill ha kontroll, hur hjälpa?

Han kan gå med i en pappagrupp, läsa böcker eller på nätet.

Det bästa sättet att ta kontroll över sig själv och en situation är att skaffa sig kunskap om situationen.

Du har inte nått tips på nån bra bok?
 

Liknande trådar

H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 394
Senast: escodobe
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 593
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp